Maleisie, Thailand, Australie, New Sealand

Mijn vriend en ik willen ongeveer 5 weken op reis,

Het is moeilijk een keuze te maken. Ik wil graag naar Thailand en Maleisie, hij graag naar Australie en NieuwZeeland,…
5 weken is erg kort, 6 weken zou misschien nog geregeld kunnen worden.
Wie heeft ervaring en tips voor deze reis? Waar kan ik het boeken, moet ik voorafboeken of pas in het land zelf, hoeveel geld moet ik ongeveer sparen?

Groeten,

Lianne

Misschien moet je jezelf eerst even inlezen op de diverse fora die hier zijn…
Want denk dat wij je vraag nu niet kunnen beantwoorden.
Als eerste waar willen jullie heen?
Ten tweede hoe lang? 5/6 weken dus…Voor Thailand/Maleisie genoeg om behoorlijk wat te zien van deze landen maar voor Australie/Nieuw Zeeland zou je echt keuzes moeten maken anders zie je niets van deze landen.
En ten derde wat is ongeveer jullie budget? Dit is voor Australie/nwz wel even wat anders dan voor bv Thailand/Maleisie. Voor de kamerhuur van 1 nacht in Australie kun je een week in Thailand overnachten…

Dus ga zelf even uitvinden waar jullie nu echt heenwillen.
Succes alvast!

1 like

Beter te kiezen tussen Thailand of Maleisië en Australië of Nieuw Zeeland en dus 2 landen bezoeken.

Wel zou ik Nieuw-Zeeland nemen en niet Australië. Dit vanwege de afstanden en de beperkte tijd. Vanuit Bangkok kun je naar het zuidereiland (Christchurch) vliegen en met een huurauto naar Auckland op het Noordereiland reizen en vandaar terug naar huis. Dat is heel goed te doen in 2 tot 3 weken.

Vorig jaar het rondje Japan – Nieuw Zeeland – Canada gemaakt in 6 weken ( 2 weken per land).

Thailand weet ik nog niet. Wij gaan in augustus….