Reis van Azië tot Nieuw-Zeeland

hallo,

Ik wil volgend jaar een lange reis (+/- 1.5 jaar) gaan maken, mijn plannen zijn als volgt: de eerste 2 maanden reizen door thailand - malaysie - signapore dan naar Australie voor 2 maanden en vanuit Australie naar Nieuw Zeeland om daar vervolgens een tijd te gaan werken.

ik vraag me af of iemand een beetje zo iets al gedaan heeft?!?!? k zou graag willen weten of je al deze stops in één ticket kan boeken of dat je ze beter (qua prijs) de tickets in t land moet boeken waar je dat moment van vliegt.

ook wil k graag weten hoe duur het leven in azie is (met hoeveel moet ik rekening houden voor 2 maanden azie?)

iemand een beetje handige tips??? alles is welkom :smiley:

bedankt alvast
grtz Martijn

Hoi Martijn,

Ik kan je alleen antwoord geven op je laatste vraag.
Wij zijn in Thailand 1500 euro kwijt geweest voor 1 maand met zn 2tjes. Dit was vorig jaar juli. Hiervoor zijn wij verbleven in guesthouses, hebben we regelmatig excursies en trektochten gedaan, en ook de reiskosten zitten hier bij in (bus-, boot- en treintickets). Voor Maleisie en Singapore weet ik het niet…

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes, Judith

Hoi, als je nu je tickets al helemaal vast legt, zit je aan een bepaald schema vast. Dat kan onhandig zijn als je zolang gaat reizen. Qua kosten is Thailand echt belachelijk goedkoop, vooral in het binnenland. Op de eilanden is het ineens 3x zo duur Wij waren voor eten en slapen in het binnenland vaak klaar voor 25-30 euro per dag met zijn tweetjes!!
Wij gaan in het najaar naar australie en rekenen op ca 150 euro p.d.
Veel plezier met alle voorpret!