Goedemiddag,
Wij zijn van plan om in april 2010 ongeveer 3 weken naar azie te gaan, en ons idee was dan om te vliegen naar Bangkok en weer terug te vliegen vanaf Singapore.
Wij willen eigenlijk niet te veel van te voren regelen en van dag tot dag maar kijken waar we heen gaan om zo langzaam via Kuala Lumpur in Singapore te komen.
Maar nu mijn vraag, is het realistisch om deze afstand in 3 weken te halen zonder al te veel te moeten haasten en toch genoeg van de landen te zien.
En als ik het goed begrepen heb moeten we dan ook een apart visum aanvragen in Nederland omdat we geen uitreis datum hebben vanuit Thailand.
Een visum voor Thailand is niet nodig voor die 3 weken
Je Kan die tocht overland maken met de Trein via Bangkok -Singapore
maar ik heb daar zelf geen ervaring mee .Situatie zuid Thailand weet ik niet houd het nieuws goed in de gaten als je de zuidelijkste provincies aandoet.
persoonlijk vindt ik je 3 weken wat kort om echt te genieten van een bepaald land
Alleen al in Thailand is al veel te doen .
Kijk bedankt voor de reactie,
Als alternatieve route hadden we al in gedachte om van Bangkok zelf in Phuket zien te komen en van daar een vlucht te nemen naar Kuala Lumpur en dan weer verder te gaan naar Singapore, dat is misschien dan wel wat handiger, dan hebben we meteen ook weer het probleem van het uitreizen opgelost en hebben we wat minder kilometers af te leggen waardoor we weer meer kunnen doen.
let wel op THAIS Nw jr=14/4=songkran, dat famueze water-throw festival. Rond die tijd is ELK vervoer-bus/trein hier in Thaild hopeloos volzet en uitgeboekt. dan kan je rustig reizen wel vergeten.
een bezoek aan PHuket is echt een omweg-zeker als je overland verder wilt. kijk eens op kaart of reisgids hoe ie railline loopt.
Vliegen: AirAisa.com is je vriend-hoe eerder geboekt-hoe cheaper. Maar bedenk dat veel langere ritten, zoals BKk-PHuket, of HaadYai-KUL met nachtbus of trein ook goed te doen zijn.