ik heb besloten de 20ste van juli naar bangkok te vertrekken. Dit is al behoorlijk snel, en moet daarom alles nog even vlug uitzoeken.
mijn allereerste vraag is of dit wel verstandig is…? is thailand een land waar het makkelijk vertoefen is, of zou ik me beter wat langer kunnen voorbereiden.
inenten laat ik volgende week doen, en verder blijf ik niet langer dan 4 week op dezelfde plek, dus heb ik geen visum nodig.
mijn verdere vragen zijn of iemand me kan helpen met de mooiere plekjes van bangkok, thailand, of azie te vertellen…
Ik heb gelezen dat de vliegtickets tussen landen in azie erg goedkoop zijn dus dit wil ik ook erg graag gaan doen. B.v naar bali of nepal!
Voor verdere tips en aanwijzingen, die zijn meer dan welkom!
Hoi!
Allereerst wou ik je vertellen dat ik ook bij die gelukkige ben die dinsdag 20 juli vertrek naar Bangkok!!
Nu, het is dus echt wel kei chill vertoeven in Thailand. Ik kan je zeggen dat daar alles heel makkelijk te regelen valt. Mss is de aankoop van de lonely planet (een reisgids boek) niet slecht.
Hoe lang zoek je eigenlijk te gaan? In Thailand kan je al wel wat tijd doorbrengen wil je wat gezien hebben. Van de rest van de landen in Azië kan ik je niets vertellen. Vietnam moet zo de moeite zijn he. En ook Cambodja, Laos en Sri Lanka lijken mij top.
Met Air Asia kan je spot goedkoop vliegen in Azië. Je moet de site maar een checken!
ha, nice! erg leuk om te horen. vanaf waar vlieg je? Ik dusseldorf, misschien kunnen we een taxi oid delen richting een hostel.
weet iemand hoe het zit met de last minutes? Ik heb mijn vlucht nog niet geboekt, en aangezien dit nog mogelijk is voor dinsdag, en omdat er nu een beetje gedonder is (geweest) in Bangkok heb ik het idee dat er wel een goedkopere optie is dan mijn vlucht boeken. misschien een last second idee.
Houd er dan wel rekening mee dat je een visum nodig hebt of een vliegticket waarmee je kan aantonen dat je Thailand binnen 30 dgn weer verlaat.
Paspoort moet bij vertrek uit Thailand nog minimaal 6 maanden geldig zijn.
mijn ticket geeft aan 20 juli-30 augustus, dus dat toont het niet aan. Maar ben wel van plan om binnen 30 dagen ergens anders heen te gaan.
Is dit aantonen verplicht, en zo ja kan een visum daar gewoon aangevraagd worden is het niet?
Op je juiste papieren na zou ik niets van te voren regelen…
Thailand is een heerlijk land om alles per dag te bekijken.
koop een lonely planet en laat je gevoel bepalen wat je plannen gaan worden…
Paar tips:trekking rond chiang mai
chillen op ko tao
ark bar ko samui
Black moon party lake vieuw samui
shoppen bangkok
nachttrein
eten op straat! jummie
MBK
haha ohh ik wil meteen ook weer die kant op…helaas nog 5 mnd wachten