Ticket kopen Bangkok

Hallo, Ik vlieg half januari naar Bangkok. Ik blijf een paar weken in Tailand en wil dan verder naar Bali en Australie. Kan ik verwachten in Bankok goedkope tickets te vinden of kan ik beter langer tevoren in Nederland tickets te kopen?

hoi Koop je ticket in bankok er zijn verschillende maatschapijen en is veel goedkoper.
wel op tijd boeken anders is het vol succes

Hoi er rekening mee dat als je een enkele reis naar Bangkok boekt je in het bezit moet zijn van een visum voor Thailand die je vantevoren zult moeten aanvragen.
Dit geld ook voor Indonesie je doet er dus handig aan om alle vliegtickets al in NL te regelen zodat je geen visum hoeft aan te vragen van tevoren.
Indonesie is daar ook heel streng in daar heb je altijd een bewijs nodig dat je binnen 30 het land gaat verlaten.

Hoi, Air Asia is een maatschappij die voor aantrekkelijke tarieven vliegt vanaf BKK naar Bali maar ook van Bali naar Perth. Veel plezier!!!

Bovenstaande klopt niet.
Voor Thailand hebben Nederlandse toeristen geen visum nodig, mits je niet langer als 30 dagen in het land verblijft. Bij uitreis wordt gekeken of deze 30 dagen niet zijn overschreden. Indien dat wel het geval is, volgt een boete.
Wil je wel langer als 30 dagen inThailand verblijven, dan is een visum vereist.

Moira heeft gelijk. Het probleem ligt niet in Thailand, maar bij de vliegmaatschappij die je naar Thailand brengt. Die hebben nl het recht om je te weigeren voor een vlucht als je geen visum hebt, of ticket het land uit. Een duur grapje! Vandaar dat je beter geen risico kan nemen…

Hallo,

Zoals Jenny aangeeft heb ik wel gelijk Gre dit zijn ervaringen die ik zelf ook heb. Zo is Eva Air hier een voorbeeld van die nemen je echt niet mee als je geen visum hebt met een enkele reis. Dus beter gewoon regelen en geen risico nemen anders kom je er lullig uit als je op het vliegveld mag blijven in bv NL.

1 like

Wij vliegen met Air Berlin,
Wie heeft daar ervaring mee?

Hallo,

Ik heb er geen ervaring mee maar ik weet wel dat in principe elke vliegtuigmaatschappij hier op let het is namelijk zo dat mocht je geweigerd worden in Thailand dat de vliegmaatschappij voor de kosten opdraait.
Je kunt trouwens kosteloos een toeristenvisum 60 dagen aanvragen bij de Thaise Ambassade in Den Haag of het Thaise consulaat in Amsterdam.

Hoi Hoi,

Wij zijn met Air Berlin ( hopelijk ben je niet lang, krappe zitplekken) gevlogen naar Thailand. Aangezien wij een enkel ticket hadden, moesten wij ons visum laten zien. Oftewel , geen visum , geen toegang tot vliegtuig. Mits je daar terplekke een retourticket regelt. En dat is erg jammer geld. Visum aanvraag is gratis.

groetjes Loes

1 like

Ik ben al meerdere keren met air berlin naar bangkok gevlogen een prima maatschappij maar je moet dus wel een ticket thailand uit hebben binnen 30 dagen of een visum anders nemen ze je dus echt niet mee (en ze controleren hier dus echt op) een visum voor thailand is inderdaad gratis zoals Loes ook al zei, dus ik raad je aan een visum aan te vragen bij de thaise ambassade in den haag of bij het thaise consulaat in amsterdam en voor belgie zit de ambassade in brussel als ik me niet vergis

1 like

Ik heb inderdaad van Air Berlin hetzelfde antwoord gekregen.
Dus nu nog maar snel onze visa regelen.
Bedankt allemaal!