Singapore retourticket

Hallo reizigers,

ik zit met de volgende vraag. Er is een goedkoop ticket te boeken naar Singapore voor €500. Ik wil hier graag heenvliegen en 3 maand later weer terug naar Amsterdam. Je kan een gratis visumtijd aanvragen voor 90 dagen in Singapore. Ik hoef maar 1 week in Singapore te blijven, want vanuit daar wil vliegen naar Bali en Phuket (of Bangkok). Kan dit zomaar?

Ik bedoel je hoeft dan niet per se 90 dagen in Singapore te blijven, en is 30 dagen visumtijd dan ook genoeg? Vind het erg verwarrend al die dingen.

Ik hoop dat jullie het snappen, en wat tips voor mij hebben! :vak02:

als je maar een week in Singapore blijft dan is er toch niets aan de hand en hoef je niet een visum aan te vragen? Je krijgt vanzelf een stempel met voldoende dagen om te blijven en wanneer je weer terug komt uit een ander land krijg je weer 30 dagen. (ik denk dat het 30 dagen is).

Frank

Zo simpel is het dus, erg bedankt! :hihi:

Hallo,

Ja zo simpel is het weet alleen wel dat je voor Indonesie een bewijs nodig hebt dat je het land verlaat binnen 30 dagen. Anders geven ze je geen stempel en het is zelfs zo dat de vliegtuigmaatchappij je niet mee gaat nemen als je niet een retour ticket hebt.
Dit geld trouwens ook voor Thailand dat je een uitreisbewijs nodig hebt om een stempel te krijgen voor 30 dagen.

Hm, weer wat nieuws. Ik heb het plan om de eerste week in Singapore door te brengen dan 5 weken in thailand, en daarna 6 weken Bali (globaal)
Ik wil dus een enkeltje van Sin naar Thailand en van Thailand naar Bali, dat is dus niet mogelijk?

Grotjes, Red Snapper :zon02:

Hallo,

Je hebt als je naar Thailand een 5 weken wil een visum nodig die je van tevoren moet aanvragen. Dan is een een enkeltje geen probleem. Voor Indonesie heb je ook een visum nodig en die vragen om een retour ticket. Dit kan ook een bootticket zijn die je niet gebruikt.

Hallo,

Je hebt als je naar Thailand en 5 weken wil een visum nodig die je van tevoren moet aanvragen. Dan is een een enkeltje geen probleem. Voor Indonesie heb je ook een visum nodig die je van tevoren moet aanvragen en die vragen om een retour bij de aanvraag van het visum. In Indonesie zijn ze daar heel streng in heb je dat niet word je visum geweigerd.

Tsja ik kan een ticket naar bangkok boeken en van denpasar terug naar amsterdam maar dat kost 780,- Een retour singapore met lufhansa 500,-
Dan zou ik een retour van singapore moeten doen… maar ik wil graag ook nog thailand meepakken… misschien is maleisie verstandiger… hoef ik niet zoveel te vliegen.

Ik zit echt zwaar te twijfelen, wat ik moet doen. Help me out! :chin:

Hallo,

Je kunt vliegen van Singapore naar Thailand enkele reis.
Dan vliegen van Thailand naar Bali en dan een vliegticket van Bali naar Singapore.
Je moet deze van tevoren al boeken tenminste voor Indonesie.
Voor Thailand hoeft dit niet want als je een visum gaat aanvragen bij de Thaise autoriteiten eisen ze geen retour ticket.
Je zult dus voor het visum van Indonesie in het bezit moeten zijn van een bewijs dat je binnen 60 dagen het land uit gaat reizen.
Je kunt dus nog steeds naar Thailand.

Misschien ga ik ook wel een rondje maleisie maken vanuit singapore, gewoon over land. Wil dan langs de hotspots van maleisie in alle uithoeken van het land, heb dara dan 5 weken de tijd voor. Na dat rondje teruggekomen in Singapore op het vliegtuig met een retour Bali. Het voordeel van Singapore en Maleisie is dat je geen visum hoeft te kopen.

Is dit een goed plan? Er werd mij afgeraden om naar Maleisië te gaan omdat het een moslimland is, is dit een afknapper?

Bedankt. :dag:

Lijkt me een leuk plan!

Nog even iets over mijn ervaringen in Singapore zo’n 2 maanden geleden. Ben 2 keer Singapore in- en uitgegaan gezien binnen 4 weken tijdsbestek. Kreeg twee keer kosteloos een visum voor 90 dagen, zonder retourticket te hoeven tonen. Vind Singapore een heerlijke kosmopolitische stad.

Dan Maleisië 2 mnd geleden. Naast het schitterende landschap heb ik de mensen in Maleisië ervaren als eerlijk en behulpzaam. Ben in Maleisië geweest tijdens de Ramadan. Was geen bezwaar om op straat een biertje te nuttigen of om een sigaret op te steken. Heb een blond meisje ontmoet die geen problemen heeft gehad, ze zijn zelfs erg zuinig op blonde meisjes die alleen reizen! Dat zegt al genoeg denk ik.

In diverse boekjes zoals die van BuZa staat idd dat je voorzichtig moet zijn in Maleisië. Ik zie het zo: typisch geschreven door mensen achter een bureau en kom op mensen: het is geen Irak… Overigens: voorzichtig zijn moet je overal! Maleisiërs zijn zeer sociaal en spreken over het algemeen ook goed Engels. Levensstandaard is er relatief hoog. Zou me geen zorgen maken. Hoe dan ook, veel plezier!

Cheers!

Hallo,

Maleisie is inderdaad een Moslimland maar daar merk je vrij weinig van. Het is een zeer modern land. Maar voor Indonesie heb je dan nog steeds een visum van tevoren nodig. Want als je die niet aanschaft mag je maar 30 dagen in Indonesie verblijven.

Misschien kies ik toch Thailand ipv Maleisië, ook omdta Maleisië minder gemiddelde zonuren per dag heeft (6 uur geloof ik), Thailand heeft er ongeveer 9. En het boeddhisme trekt me ook meer dan de islam.

Wat is jullie mening hierover?

Hoi red snapper,

Wat een keuzes allemaal!!

Maar weet je het is appels met peren vergelijken…
Ik heb Maleisie beleefd als een zeer prettig, ontspannen, behulpzaam land. Lieve en vriendelijke mensen, zeer goede infrastructuur ( makkelijk te bereizen) erg lekker eten en een geweldige natuur. Over Borneo ben ik nog enthousiaste.
Maar over Thailand kan ik het zelfde schrijven…
Dus tja boedhisme of moslim, daar ga jij als toerist niet zoveel van merken ( hoogstens het verschil in het bekijken van veel watjes of moskeeen).
Het grote verschil zit misschien wel in extraverte of introverte culturen, en daarin is Thailand ( mede door de toeristen gevormd) een erg extravert land.Het kan niet op, feesten, muziek, levendig.
Maleisie daar in tegen is wat rustiger, iets wat behoudender. Maar dat heeft ook zeker zijn charmes.
Dus, alles valt of staat over hoe jij jouw vakantie wil indelen…

Succes met kiezen en denk maar zo, je moet ook doelen houden in het leven!! ( oftewel als je nu niet gaat kan het volgend jaar altijd nog)

Groet Loes

Er zijn gewoon teveel mogelijkheden. :biggrin:

Red Snapper, je hebt 3 maanden de tijd! Waarom niet gewoon Singapore - Maleisië - Thailand - Indonesië (Bali) - Singapore. Heb zelf in een maand gereisd: Singapore - Maleisië - Thailand - Laos - Vietnam - Singapore. Grotendeels over land gedaan. Anyway, veel plezier met je keuze, haha.

Cheers!

Dat is zeker mogelijk.

Als je 6 weken in Indonesie wilt blijven (meer dan 30 dagen), zul je vooraf een visum moeten regelen. Dit kan bv in Singapore, maar ook op verschillende plekken in Maleisie en Thailand. Wanneer je een ticket hebt om aan te tonen dat je Bali/Indonesie weer verlaat, is dat geen enkel probleem.

Mensen, ik heb even wat hulp nodig bij een ticket boeken. Dit is een actie tot 4 december, dus moet vandaag boeken.

bij de conditions staat:

Purchase by: 04.12.2009
Departure period: 01.03.2010-31.05.2010
Return period: 07.03.2010-31.08.2010
Minimum stay: the night from Saturday until Sunday or 6 days
Maximum stay: 3 months
Advanced payment: 7 days
Reduction: Children - 33% - Infants -90%
No refund, no Changes

Maar wat houdt die advanced payment in? Kan ik nog gewoon boeken, en via paypal betalen?

Alvast bedankt!! :chin:

Hallo,

Advanced payment betekend dat je vooruit moet betalen binnen 7 dagen.

Maar kan ik vandaag nog wel gewoon boeken, ik snap het niet precies? Ik heb nog niks vooruit betaald in ieder geval.

Help me out :confused: