singapore,maleisie,thailand

Hallo,

Ik ga waarschijnlik een return ticket kopen voor Singapore. Begin januari 2012 tot en met eind maart of april. Ik blijf echter niet zolang in Singapore. Wil naar Maleisie gaan via land, en uiteindelijk in Bangkok eindigen. Ik heb begrepen dat ik geen visum nodig heb voor als je niet langer als 30 dagen verblijft. Maar aangezien mijn ticket dus garant staat voor een verblijf van langer als 40+ dagen in Singapore moet ik hier dan ook een visum voor aanvragen?

mvg,

M H

Op het moment dat je Singapore verlaat is die 30 dagen niet meer van toepassing. Zodra je later weer in Singapore komt krijg je een nieuwe stempel in je paspoort en mag je weer 30 dagen blijven. Singapore kan misschien moeilijk doen omdat je over land gaat reizen dus is het misschien handig handig om een busticket te kopen via internet of een goedkoop vliegticket naar KL indien je besluit om toch het vliegtuig te nemen.
Zo kun je in ieder geval aantonen dat je Singapore verlaat binnen die 30 dagen.

In Maleisië krijg je een stempel voor 90 dagen dus je hoeft je nergens zorgen over te maken. Zelf ik nog nooit aan te hoeven tonen dat ik een ticket heb om het land weer uit te gaan.

Vanaf Thailand reis je weer over land terug naar Singapore of wil je dan vliegen? Als je vliegt en dit is de meest makkelijke oplossing dan kun je het beste toch alvast een ticket kopen vanaf Bangkok naar Singapore omdat je de datum van terugreis naar Europa toch al heb vast staan. Dit kan goedkoop met Airasia non-stop vanaf Bangkok naar Singapore en het scheelt natuurlijk veel reistijd.

Gr. Frank

Bedankt voor uw reactie.
Oke dus ik zal van te voren een ticket moeten aanschaffen voorafgaande de landing in Singapore. Misschien dat ik ook wel met de trein naar Kuala Lumpur ga, dit moet ik nog even bekijken. Neem aan dat deze ook online te bestellen zijn.

In thailand zou ik met het vliegtuig terug willen vliegen naar Singapore. En inderdaad die tickets zijn niet duur. Als ik dan weer terug landt in Singapore zou ik nog graag een aantal weken naar de Fillipijnen gaan. Vliegen naar Davao in het zuiden is ook niet al te duur. Wel een return ticket. De bedoeling is om daar ook een aantal weken rond te trekken. Hiervoor ga ik wel een visum aanvragen in Nederland welke dan voor 59 dagen geldig is.

mvg,

M H

Je moet natuurlijk niets maar het kan handig zijn, een goedkoop busticket is makkelijk te vinden op het internet.
De meeste problemen komen voor wanneer mensen niet met een retour ticket Singapore binnenkomen maar met een enkele reis, bijvoorbeeld als ze vanuit Indonesië aankomen en Singapore via land willen verlaten.

Misschien dat iemand anders nog een ervaring heeft met een ticket van/naar Singapore die langer geldig is dan die dertig dagen. Ik ben benieuwd of de immigratiedienst bij aankomst er iets van zal zeggen.

Frank

In Singapore krijg ik als Nederlander altijd een stempel voor 90 dagen op Changi Airport. De douane heeft nooit naar een ticket gevraagd. Check dit eens bij de ‘concurrent’ http://www.aroundtheglobe.nl/reizen/singapore/visum-singapore-si699.html

Houd hier ook rekening mee: je krijgt een visum van 15 dagen als je Thailand vanaf Maleisië over land binnenkomt. Dat is dus korter dan de 30 dagen die je op het vliegveld krijgt.

Cheers!

Ik had die site al gezien maar omdat er bijna op elke andere site staat max 30 dagen voor Singapore vond ik het wel vreemd. Ik had ook al zoiets gehoord van een maat van mij die ook is wezen reizen voor de 15 dagen in Thailand. Even kijken hoe ik dit ga oplossen.
bedankt voor de reacties.

Wiking

Dag allemaal!

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik ga vanaf begin februari, dus met 2-3 weken 6 maanden stage lopen in Singapore.

Inmiddels heeft het bedrijf een Working Holiday Pass voor mij aangevraagd en ik heb ook al een vliegticket geboekt naar Singapore (7 februari).

Heb mij niet helemaal goed ingelezen wat betreft de voorwaarden, ik wist niet dat je bij de douane een return ticket moest laten zien.

Zoals jullie in de vorige berichten beschreven, het laten zien van een busticket naar Maleisië volstaat als het verlaten van het land, en daarna kan je gewoon weer vrolijk naar binnen?

(Ik weet namelijk niet zeker of mijn Working Holiday Pass op tijd binnen is en dus wil eigenlijk eerst afwachten of ik hem wel krijg. Zou een beetje lullig zijn als ik een vliegticket Singapore-Amsterdam boek voor Augustus en er geen visum aan mij verstrekt wordt).

Graag jullie advies… En waar kan ik eventueel die bus tickets kan boeken.

Alvast heel erg bedankt mede-wereldreizigers.