Van Salta naar Mendoza met stop in San Juan

In Oktober en November reizen we 3 weken rond door Argentinie, een bezoek aan Buenos Aires, vanuit daar vliegen we naar Salta om de stad en vooral de omgeving per auto te verkennen. Verblijf in BA en Salta is al geregeld en het plan is al zover klaar.

Het enige waar we op dit moment over twijfelen is het wel of niet bezoeken van Valle de la Luna en een of twee overnachtingen nemen in Valle de Fertil. We reizen per bus van Salta naar Mendoza en zouden een tussenstop kunnen maken, om daarna verder te gaan richting Mendoza. Uiteindelijk vliegen we vanuit daar weer terug naar Buenos Aires.

We verblijven op dit moment 3 dagen in Mendoza, dat zouden er dus 5 kunnen worden (wat misschien wel erg lang is), of we besteden de twee dagen die nu nog open zijn met een bezoek aan Valle de la Luna vanuit Valle de Fertil.

Heeft iemand een aanrader qua overnachtingen en excursies richting Valle de la Luna?

Alvast bedankt!

Hola Tessi,

Met openbaar vervoer die kant op gaan vanuit San Juan schijnt mogelijk te zijn, ik heb het zelf nog nooit gedaan.

Vanuit Mendoza ben ik geneigd te zeggen: pak een huurauto voor een paar dagen en maak via Valle Fertil (of Villa Union in La Rioja) een rondrit dit ook weer eindigt in Mendoza.

Route: vanaf Mendoza richting San Juan, naar Valle Fertil over Astica. Park bezoeken en door naar Villa Union. Over de ruta 40 weer terug naar San Juan vanuit Villa Uniono ver San José de Jáchal. Is een mooie rit. En te doen in twee dagen als je overnacht in Villa Union (Pircas Negras bijvoorbeeld, in het dorp Pagancillo zit niet veel maar kun je in cabañas of privéhuizen overnachten).
Als je nog meer tijd hebt kun je ook in Barreal (San Juan) nog een nachtje meepikken in Posada San Eduardo.

Suerte,
Jan

Hoi Tessii,

Onze route was iets anders, maar wij hebben ervoor gekozen Valle de Luna vanuit La Rioja te bezoeken. We vonden dit een prettig stadje en zijn hier 2 nachten gebleven, we hebben op 1 dag zowel Talampaya als Valle de Luna bezocht. Wat mij betreft mag je Talampaya ook zeker niet missen!

Bedankt voor de reacties. Is het mogelijk om met een eigen (gehuurde auto) toegang te krijgen tot Talampaya, of kan dit alleen met georganiseerde tours?

We hebben besloten om 3 nachten in San Juan te overnachten, zodat we 2 hele dagen beschikbaar hebben om de omgeving te bekijken. Nu moeten we alleen nog beslissen of we een 2 daagse tour via een organisatie boeken of auto huren en zelf een mooie route rijden…

Groetjes!

Hoi Tessii,

Het is niet toegestaan om met eigen vervoer het natuurpark in te gaan. Maar het is natuurlijk wel mogelijk om er met eigen vervoer naar toe te rijden, je kunt je auto bij de ingang van het park parkeren en vervolgens met een tourbusje het park bezoeken.

Valle de la Luna (of Ischigualasto zoals het officieel heet) is overigens wel met eigen auto te rijden. Zodra er voldoende ´deelnemers´ zijn gaat er een treintje auto´s het park door.

Ik raad je wel aan om éérst Valle de la Luna te bekijken voor veel ´aaah en oooh´ momenten en daarna Talampaya omdat dat nog net even spectaculairerd is.