Met de auto van Salta naar Mendoza

Beste reizigers,

samen met mijn vriend ga ik van eind november tot eind december naar Argentinië.
Graag willen we met een huurauto van Salta naar Mendoza rijden over de RN40. Dit is ruim 1200 km. We willen een huurauto ophalen in Salta en afleveren in Mendoza. Hier zullen extra kosten aan verbonden zijn.
Een paar vragen:

• Wie heeft ervaring met deze route? Klopt het dat dit stuk geasfalteerd is?
  • Wie kent een goede autoverhuurder?
  • Hoeveel tijd moeten we rekenen voor Salta als stad (denken nu aan 1,5 dag)?
  • Hoeveel tijd moeten we rekenen voor dit traject en bezienswaardigheden onderweg, zoals stadjes en wijnboeren (denken zelf aan 3 volle dagen, 3x24 uur)?
  • Hoeveel tijd moeten we rekenen voor de stad Mendoza (denken nu aan 1 dag)?

Zelf hebben we voor autohuur al gekeken bij SunnyCars. Goede ervaring mee: all-in prijzen (incl verzekeringen) en goede ondersteuning vanuit Nl bij problemen. Is een optie, maar misschien is er een vergelijkbaar/beter/goedkoper alternatief.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Groeten,
Corien

Hola Corien,

Wij hebben veel klanten die dit stuk zelf rijden óf met een privégids afleggen (toevallig vandaag weer klanten begonnen in Salta, eerste traject is naar Cafayate). Dus het is een stuk dat goed te doen is, neem er een week de tijd voor en je kunt het redelijk op je gemak doen. De route is grotendeels verhard en zodra dat niet het geval is dan over het algemeen in goede staat.

Je betaalt in Mendoza inderdaad forse drop-off kosten, er zijn dus ook klanten die er voor kiezen de regio Salta te doen met een huurauto, vervolgens met de nachtbus of per directe vlucht naar Mendoza af te dalen en daar weer een auto te huren om ook de regio´s San Juan en La Rioja (met o.a. de mooie parken Ischigualsto en Talampaya) mee te nemen. Als je met zijn tweetjes reist is dit zeker een overweging, alhoewel ook de busreis & vliegtickets steeds duurder worden…

Geniet van Argentinië!

groet,

Jan

Bedankt voor de reactie!
Hoe is Mendoza als stad? De moeite om extra tijd voor te nemen? Of ook prima om er bijvoorbeeld een halve dag door te brengen?
We moeten keuzes maken. Zelf heb ik het gevoel dat Salta als stad interessanter is, evenals het traject tussen Salta en Mendoza. Liever een dagje langer onderweg, dan een dag in Mendoza… Of heb ik het mis?

Groeten,
Corien

Waar collega Jan wellicht overheen heeft gelezen, maar niet onbelangrijk: Jullie willen 1 dag Salta bekijken, dan een auto huren en in 3 dagen naar Mendoza rijden om daar nog 1 dag de stad te bekijken?? Dat lijkt me toch écht doodzonde van het geld, je mist zo ontzettend veel moois en je moet je rot haasten om op tijd in Mendoza te zijn. Het zijn geen snelwegen he, allemaal tweebaans en redelijk wat vrachtverkeer. Sowieso raad ik met klem af om ´s avonds/´s nachts afstanden te rijden.

Opnieuw bedankt voor de reactie!
Ik denk inderdaad dat we onze plannen bij moeten stellen. Al lezende ontdek ik steeds meer mooie dingen op deze route waar we de tijd voor willen nemen. De reden waarom we in eerste instantie weinig dagen hebben gepland, is dat we de Navimag boot van Pto Montt naar Pto Natales wilden nemen. Aangezien deze maar eens per week gaat, had dat consequenties voor de rest van onze planning. Ik denk dat we de Navimag los gaan laten.
Gewoon de tijd nemen van Salta naar Mendoza, met de nachtbus van Mendoza naar Bariloche, daar wat dagen spenderen met mogelijk mooie excursies en dan verder naar El Calefate om vanuit daar trips te maken. Mogelijk onderweg nog ergens een stop doen. Als er suggesties zijn hoor ik het graag. Ook ervaringen met de Navimag hoor ik graag. Mocht dit echt een MUST zijn, dan moeten we nog eens verder zien…
Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,
Corien

Hoi CorienF,
Ook wij wilden het stuk met de Navimag doen (pt. Natales naar Pt. Montt) maar deze lijkt per januari 2013 GEEN passagiers meer mee te nemen… Valt er al weer een optie af waar je over na hoeft te denken. (Helaas, dit had ons ook erg leuk geleken).
Eric

Inderdaad! Vanaf september lees ik op de site… Wat jammer! Recent nog gekeken op de site en toen was alles nog boekbaar. Helaas… wel weer een keuze minder.

Fijne vakantie alvast!

Groeten Corien