Huurauto Jujuy-Salta-Mendoza

Hey

Eind juni vertrek ik samen met mijn familie naar Argentinië om een rondreis te maken in het noord-westen.
We zouden las salinas, tilcara, humahuaca, etc willen bezoeken gedurende 2 dagen en dit ofwel met een gehuurde auto of met een busje en hierbij een privé chauffeur (maken ze deze excurcies ook in juni/juli vermits dat het daar winter is? en wat is de prijs ong?)

Verder willen we vanuit Salta richting Mendoza rijden over route 40 met een zelf gehuurde wagen. Nu hebben we al heel wat zitten opzoeken, maar echte trucks zijn we nog niet tegengekomen. We zagen op het internet dat de wegen van route 40 niet altijd verhard is, klopt dit? En geeft dit ook echt een probleem voor het reizen in een gewone gezinswagen?

Ofwel zouden we de huurauto willen huren van Salta tot Mendoza (one-way) of van Jujuy tot Mendoza (ook one-way). Nu weten wie niet juist wat de beste/goedkoopste optie is omdat we bij optie 1 de auto 10 dagen zullen huren en bij optie 2 de wagen 16 dagen huren.

Alvast bedankt

Beste Jana,

Ik wil/kan niet teveel reclame maken, maar voor de privégids kun je mij een mail sturen naar info@heart-of-argentina-travel.com

Qua huurauto: de ruta 40 van Salta naar Mendoza is geasfalteerd, alleen niet tussen Cachi en San Carlos (iets boven Cafayate). Schitterende route naar Mendoza. Je kunt een auto huren in Salta en dan achterlaten in Mendoza; je betaalt dan forse drop-off kosten, maar dat kan opwegen tegen de kosten van vervoer tussen Salta en Mendoza met bus of vliegtuig (hangt voornamelijk af van het aantal personen in de auto). Andere optie is in zowel Salta als Mendoza een auto huren lokaal, en tussen de twee locaties een bus/vliegtuig pakken. Vluchten op di, do en zaterdag rechtstreeks met Aerolineas Argentinas, met de bus is een lange rit, zo´n 18 uur…

Groet uit Córdoba,

Jan

Wij hebben de routen van Salta naar Bariloche, via Mendoza met een VW Gol (zonder F) gedaan. Goed te doen. Ook de onverharde wegen.

Hoi Jana,

wij hebben afgelopen november en december een huurwagen gehuurd. We zijn van Mendoza in 14 dagen naar Salta gereden. Een route die ik zeer kan aanraden!

Wij huurden een Chevrolet Corsa via www.cactus.com.ar . Een basic auto met het basis comfort, maar een stevige auto die ons over gladde asfalt maar ook slechte Ripio altijd veilig op onze bestemming bracht.

Een tip voor onderweg: In Angastaco (tussen Cachi en Cafayate) kan je logeren bij Finca El Carmen. Een traditionele finca in the middle of nowhere. Maar zo mooi authentiek, een superromantisch uitzicht, vriendelijke eigenaars en overheerlijk eten. Het mooiste hotel op 6 weken Argentinië en Chili. Zeker doen!

Wat zijn de kosten ongeveer van een simpele, goedkoopste huurauto? Wij willen van Tucuman of Mendoza naar Bariloche. Ik kan vooralsnog niets vinden onder de 200 dollar per dag, dit lijkt me wel heel erg veel!

Je hebt de eenvoudigere huurauto´s van rond de 65-70 euro per dag (tegen huidige dagkoersen), echter het probleem voor jullie wordt het retourneren van een huurauto: als je met een huurauto uit Tucumán of Mendoza naar Bariloche rijdt en deze daar wilt achterlaten betaal je enorme “drop-off” kosten. Beter is met de bus van Mendoza naar Bariloche te gaan en vervolgens lokaal een auto te huren…

groet,

Jan

Bedankt! Ja het zit m inderdaad in de drop off kosten…wat een bedragen zeg!
We zijn nu in Mendoza…toevallig suggesties voor een leuk rondje met de auto van een dag of 5? Dan leveren we m hier ook weer in…

Als je een dag of vijf hebt zou ik zeker de parken Talampaya en Ischigualasto mee proberen te nemen (naast de “standaard” rondjes rond Mendoza met Aconcagua + Valle de Uco). Voor die parken heb je minimaal 1 volle dag nodig ter plaatse, beter is 2 volle dagen. Liggen ten noordoosten van Mendoza, in provincies San Juan en La Rioja. Beste uitvalsbasis is Villa Union.

Groet uit Córdoba,

Jan

Bedankt, Jan! Ik ga er naar kijken! Klinkt goed :slight_smile: