ik wil een 44 autohuren voor 4 personen, (dus met ook behooelijke bagage)
in oktober 3 weken door de andes van salta naar mendoza.
vrag is 44 noodzakelijk, zo ja,
waar kan ik een grote 4*4 huren
Hendrik
ik wil een 44 autohuren voor 4 personen, (dus met ook behooelijke bagage)
in oktober 3 weken door de andes van salta naar mendoza.
vrag is 44 noodzakelijk, zo ja,
waar kan ik een grote 4*4 huren
Hendrik
Ik zou daar nog maar eens heel hard over nadenken als ik jou was Het is namelijk een duur grapje, ook in Argentnie… Ten eerste de huur (tarieven die wij kunnen aanbieden):
21 dagen Toyota Hilux (4 personen), onbeperkte km: 2731 euro!
21 dagen Hyundai H1 (8/9 personen), onbepertke km: 3491 euro!
Een 4x4 is overigens niet echt nodig in dit gedeelte van Argentinie. De route tussen Salta - Cachi - Cafayate (een populaire route) is bijna geheel niet geasfalteerd maar ook met een gewone auto prima te doen. Zou je voor een luxe sedan gaan (Toyota Corolla of vergelijkbaar), dan betaal je voor 21 dagen 1465 euro.
En daar komen nog drop-off kosten bij als je de auto in Mendoza wil inleveren, reken zeker op 800 dollar (precieze bedrag weet ik niet).
Dus mijn advies: niet doen! Gewoon in Salta een week een auto huren, dan met de bus naar Mendoza en daar een week een auto huren…
Ik ben het met Flipsen eens, het is een dure grap. Je kunt ook overwegen je door een Engelssprekende gids (met chauffeur) in een 4x4 te laten rondrijden. Veel van onze klanten doen dit in de regio Salta/Jujuy. Voordeel is dat je dan veel meer ziet en als je dit met 4 personen doet zijn de kosten relatief laag…
Groet
Jan
ik zou in Chile huren. Autos zijn vw de lagere belastingtarieven in Chile een stuk goedkoper dan in Argentinie
Ik vraag me af of een auto huren in Chili goedkoper is eerlijk gezegd? Maar daarnaast mag je met een Chileense huurauto niet zomaar Argentinie in. Gaat flink wat papierwerk en geld kosten. Andersom ook trouwens
Inderdaad met een argentijnse auto naar t buitenland reizen gaat niet, maar met een chileense auto naar t buitenland is echter geen probleem. Moet wel aan de verhuurmaatschappij de vergunning vragen om er mee de grens over te gaan.
heel leuk en aardig om een auto in chili te huren, maar ons vliegtuig landt in salta en van daaruit gaan we reizen.
vraagt blijft is een 4*4 noodzakelijk om de weg 40 van salta naar het zuiden te berijden.
hendrik
De weg van Salta naar Mendoza is geheel geasfalteerd, tenzij je langs Cachi wil rijden (en dat wil je waarschijnlijk). Dat gedeelte is grotendeels ´ripio´, maar ook met een gewone auto goed te doen, mits het niet dagen achter elkaar heeft geregend. Zoals ik al eerder zei: gewone auto huren dus!
Hoi Hendrik,
Het antwoord is nee, je hoeft niet perse een 4x4 te huren…
(mede doordat je in oktober gaat reizen, jan & feb. de regen maanden hier…dan is het een ander verhaal)
Wij hebben 1 x gasten gehad die een auto hadden gehuurd in Mendoza en hem hier hadden ingeleverd.
Zij waren met z´n 2tjes met een “gewone” auto… Weet niet exact welke route ze hebben gereden , is alweer een tijdje geleden.
En ja… je kan hier in Salta 4x4 huren, geen enkel probleem…
Als je geen 4x4 wil huren een … auto voldoet ook. Ben de naam even kwijt, kom daar op terug… Alleen is waarschijnlijk bagage dan een probleem voor 4 personen… Misschien is het een idee om 2 “gewone” auto´s te huren,weet niet of jullie allen een rijbewijs hebben… Maar qua prijs zal je ongeveer op hetzelfde uitkomen als je het vergelijkt met een 4x4… En het is misschien wat relaxter reizen…
Jack heeft gelijk de drop-off kosten…ja daar betaal je altijd wel de hoofdprijs voor…
Veel plezier met de voorbereiding en als je meer vragen hebt horen wij het wel…
Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
Hoi Hendrik,
Ik heb even navraag gedaan naar het type auto (kon er even niet opkomen) bij Dollar, hier werken wij mee samen www.dollar.com
Het is dus een Meriva, belgische gasten hadden deze onlangs gehuurd (4 volwassen) en dat was geen probleem…
Alleen zij hadden wel een groot gedeelte van hun bagage hier achtergelaten (zij hadden het “rondje” Salta- Cachi- Cafayate- Salta gemaakt)…
Dollar heeft op dit moment nog geen 4x4 in de aanbieding, deze zou binnenkort moeten komen…
Avis en Hertz hebben die wel op dit moment in hun assortiment… (heb ik nu even geen prijzen van)
Nogmaals dit is een mooie auto qua grote… maar misschien wordt de bagage een probleem…
Hier onderstaand het mailtje wat ik van Dollar heb ontvangen
Dikke Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
BUEN DIA, COMO TE LO COMENTE POR TELEFONO TE PASO LA COTIZACION DEL AUTO POR 3 SEMANAS.
AUTO - MERIVA
TARIFA CON 3600 KM.
EFECTIVO - $3870.90
TARJETA - $4554.00
DROP OFF A MENDOZA - $1496.24
TARIFA CON 5400 KM
EFECTIVO - $4850.10
TARJETA - $5706.00
TARIFA CON KM. LIBRES
EFECTIVO - $ 5232.60
TARJETA - $ 6156.00
POR CULAQUIER CONSULTA ESTOY A TU DISPOSICION
GRACIAS
DOLORES
Indien je echt over de Puna wil dan heb je volgens mij wel een 4x4 nodig. Ik spreek dan over een route via Tolar Grande - Antofagasta de la Sierra - Fiambalá.