Auto huren Salta-Mendoza

In November wil ik met in totaal 4 personen een auto huren om Salta en Mendoza te verkennen. Wat is de leukste, makkelijkste, goedkoopste manier? Is het een idee om een auto te huren in Salta en deze ook weer in Salta terug te brengen, met de bus te reizen naar Mendoza en daar weer een auto te huren? Drop-off kosten zijn volgens mij in verhouding heel erg duur en zo dacht ik misschien toch de luxe van een auto te hebben en niet al te belachelijk veel te betalen. Of is het zoveel goedkoper om een langere periode een auto te huren? Weet iemand goede maatschappijen voor autohuur? Wat zijn redelijke prijzen voor de huur en drop-off kosten? Wat is de beste route? Is het haalbaar om met een kleinere auto bv golf te reizen va Cachi naar Cafayati of heb je hier een 4W voor nodig?

Zoals je zelf al dacht: gewoon 2x een auto huren en het tussenliggende stuk met de bus doen. De drop-off kosten zijn belachelijk hoog in Argentinie.

Voor het rondje Salta - Cachi- Cafayate - Salta heb je geen 4x4 nodig, hoewel het grootste gedeelte ripio (niet geasfalteerd is), maar in goede conditie. Het is volgens mij het meest gereden circuit in Argentinië, vooral ook door Argentijnen zelf. Wel voor je vertrekt controleren of je reserveband ook daadwerkelijk een goeie band is en geen thuiskomertje.

Wij werken samen met www.marina-semisa.com.ar in Salta, niet de goedkoopste maar wel erg goeie service. Je kan er overigens ook excursies boeken.

Hola,
sluit mij helemaal bij Jack Flipsen aan :)…
November is het normaal gesproken nog steeds droog waardoor je hier in Salta eo met een gewone auto het avontuur tegemoet kan gaan. Waar wij goede ervaringen mee hebben is bv www.dollar.com . Zie ook “excursies vanuit Salta”, heb daar ook een stukje over Salta eo geschreven…

Genietse want mooi , spectaculair, buitengewoon ,overweldigend en divers wordt het…

Ps… Het is misschien het meest gereden circuit, maar kan je beloven dat je tussen Cachi en Cafayate toch weinig ander verkeer tegenkomt, waardoor je het gevoel krijgt dat je “1 bent met het Andes” en dat de schoonheid er alleen voor jouw is…

(Picknickmand mee…Hoe leuk wil je het hebben…)

Dikke Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Sorry een beetje nieuwsgierig… hebben wij niet over jullie gehoord? Heb even Villa Montes gegoogeld… Weet dat ergens in de buurt van Tarija een Nederlands stel zit die daar een spectaculaire B&B hebben…

Saludos

Mmh hemelsbreed ligt Villa Montes niet zo ver weg van Tarija, maar het kost je dankzij de ´top´ wegen van Bolivia nog altijd zo´n 10 uur. Ik zit al een hele tijd hier in Villa Montes, het is niet zo groot en heb nog nooit van een Nederlands stel gehoord dat een B&B heeft. Waarschijnlijk ergens anders dus, maar als het nou hier in de buurt ligt dan laat het maar weten. Altijd leuk om te zien wat Nederlanders hier doen.

En verder echt heel erg bedankt voor jullie tips, daar kan ik weer goed mee vooruit! Meteen trouwens nog een vraagje. Wat is volgens jullie het makkelijkste: van Salta de bus nemen naar Mendoza en daar en auto huren en daarmee reizen naar San Juan. Of de bus nemen tot San Juan en daar een auto huren en evt. weer een in Mendoza. In hoeverre is het echt nodig om in Mendoza dan nog een auto te huren? Ik heb gelezen dat je ook op de fiets langs bodegas kan gaan. Een andere plaatsen richting Santiago wil ik waarschijnlijk gewoon met de bus aandoen, omdat ik dit kant toch op moet.

Ik hoor Rijk net zeggen nee joh dat zat toch “in de buurt” van Santa Cruz die B&B, mmm hou je nog tegoed van ons.

Ik zou de bus vanuit Salta naar Mendoza nemen… (ongeveer 20 uur) als het puur gaat om San Juan-stad te bezoeken. Zelf vond ik San Juan niet zo bijzonder.

Maar misschien willen jullie naar de 2 nationale parken op de grens van de provincies La Rioja en San Juan… Valle de la Luna en Talampaya… Dat is wel heel erg de moeite waard om te bezoeken.
En dan is het misschien een goed idee om de bus te nemen tot aan San Juan of La Rioja, auto huren… de parken bezoeken en dan verder met de bus naar Mendoza (breekt ook het hele eind Salta- Mendoza een beetje) afhankelijk vd tijd die jullie hebben…

En de bodegas rond Mendoza lekker op de fiets, niet gedaan maar wel leuke en goede verhalen over gehoord…

Laat ik me dan nu weer bij Hernandez aansluiten :slight_smile: Zeker een goed plan (als jullie de tijd ervoor hebben) om 2 nachten in La Rioja te blijven en naar Valle de la Luna en Talampaya te gaan! Werkelijk schitterende excursies. Alleen wel handig als je een beetje Spaans spreekt, want je vind er niet zo veel buitenlandse toeristen, dus het Engels van de gidsen is meestal geheel afwezig. Overal in La Rioja vind je excursiebureaus, sommige doen de parken beide op 1 dag (heb ik destijds gedaan), maar ik raad eigenlijk aan om voor beide parken een hele dag apart te nemen, zeker voor Talampaya. Met een huurauto kan ook, maar de rit is lang en in Talampaya mag je je eigen auto niet gebruiken. Een excursie is veel eenvoudiger.

En de bodega´s langsgaan op de fiets is zeker leuk aan begin. Maar naarmate de route vordert… Tja, je moet die wijn toch proeven he :slapen: