van salta naar cusco

Hoi allemaal,

heeft iemand tips hoe ik het beste van salta naar cusco kan komen? Ik heb echt overal gezocht naar informatie maar kan erg weinig vinden. Het liefst binnen een paar dagen maar als het een erg lange reis is zijn wat stops wel fijn. Ik heb gezocht naar vliegtickets maar deze zijn heel duur (gemiddeld rond de $800), en vallen buiten mijn budget. Tips zijn heel erg welkom!

:dag:

Hola Marlinde,

Ik weet niet voor wanneer het is, maar als het goed is wordt er vanaf Juni van Salta direkt gevlogen naar Lima… Maar dat is nogsteeds geen Cusco :frowning: .
Anders wordt het waarschijnlijk bussen… Heb het niet helemaal op mijn netvlies staan, maar waarschijnlijk zal het zoiets zijn als : Salta - Vilazon - Tupiza- La Paz - Puno- CUSCO!! Oeff is wel lang maar dan met wat stops tussendoor misschien?. Weet niet of er nog steeds een nachtbus gaat van Uyuni naar La Paz, die hebben wij toen gehad, dan maak je wel in 1x wat meters… Succes!!

Alex y Rijk
www.lacasahernandez.com.ar

• Updated - - -

Hola Marlinde,

Ik weet niet voor wanneer het is, maar als het goed is wordt er vanaf Juni van Salta direkt gevlogen naar Lima… Maar dat is nogsteeds geen Cusco :frowning: .
Anders wordt het waarschijnlijk bussen… Heb het niet helemaal op mijn netvlies staan, maar waarschijnlijk zal het zoiets zijn als : Salta - Vilazon - Tupiza- La Paz - Puno- CUSCO!! Oeff is wel lang maar dan met wat stops tussendoor misschien?. Weet niet of er nog steeds een nachtbus gaat van Uyuni naar La Paz, die hebben wij toen gehad, dan maak je wel in 1x wat meters… Succes!!

Alex y Rijk
www.lacasahernandez.com.ar

1 like

Was net hetzelfde aan’t zoeken maar dan met stops! Voor bussen zie: https://www.ticketsbolivia.com
Vliegen van la paz naar cuzco is 150€, van uyuni naar la paz 80€ (volgens momondo.com) en bus van Salta naar uyuni kost u in totaal misschien 75€!!

1 like

Nog een handige site als je per bus door Zuid-Amerika wil reizen :
AndesTransit.com !

Met routeplanner :
van La Paz naar Cusco, bijvoorbeeld.

Bedankt voor de reacties! :slight_smile: ga het even goed bekijken. Ik kreeg vandaag nog een tip die een vriendin van mij kreeg van iemand in Zuid-Amerika die hetzelfde had ondernomen. Voor de geïnteresseerden:

Option 1: flight santiago-calama (san pedro de atacama) Bus calama or san pedro
atacama-arica (chile) or arequipa (peru)

Option 2: flight santiago- arica(chile)
bus arica-arequipa

• Flights with SKYAIRLINE
  • book 4 weeks in advance for cheapest flights on skyairline.cl
  • !!Save or print confirmation payment, often they don’t send emails with booking confirmation although it’s booked and paid!!

Ik ga nu onderzoek doen naar de prijzen en duur van deze reis, die zal ik er later ook nog opzetten!

Tip uit mijn voorgaande bericht blijkt vanuit Mendoza te zijn. Na wat onderzoek met behulp van jullie sites heb ik de volgende route gevonden. Misschien niet de goedkoopste maar wel de snelste optie:

1. Bus Salta- La quiaqa 13 uur $64
  2. Grensovergang La quiaqa – La Villazon
  3. Bus Villazon- Tarija 4 uur $11
  4. Vlucht Tarija- La Paz 1 uur $ 129
  5. Bus La paz-Cusco 11 uur $40

Voor nummer 2 meer info op:
http://daytours4u.com/blog/en/argentina4u/how-to-get-from-salta-to-uyuni/

Voor vlucht nummer 3 (Tip: retour ticket is bijna altijd goedkoper volgens mij)
http://online.destinia.com/online/transports/newAvailability?new_search=false&language_code=nl&search_sID=t1458590118571800

Een goedkopere optie, die wel weer langer duurt:

1. Bus Salta- La quiaqa 13 uur $64
  2. Grensovergang
  3. trein Villazon- Oruro, 13 uur $40
  4. bus Orura-La Paz, 4 uur $11,25
  5. bus La Paz-Cusco, 11 uur $40

Hola Marlinde,

Kleine correctie…
Volgens mij duurt de bus van Salta naar La Quiaca plusminus 7.30 uur en kost AR$ 290 (omgerekend zo’n US$ 20) op dit moment.
Schilt weer wat qua tijd en geld :slight_smile:

Saludos Alex

1 like

Ooh dat is mooi! Bedankt voor de info :slight_smile: Weet iemand toevallig ook of het handiger is om van te voren online te boeken of is dat net zo makkelijk ter plekken? Ik heb het idee dat niet alle informatie op internet te vinden is qua bussen namelijk…