Cuzco - Buenos Aires???

Hallo!

Over een aantal maanden ga ik op reis door zuid amerika. Weet iemand wat de snelste / goedkoopste manier is om van Cuzco naar Buenos Aires te komen?

Tickets vooraf boeken kost zo’n 400 a 500 euro. Dat moet goedkoper kunnen denk ik… Is ter plekke een ticket boeken een optie? Of is er een bus die zo’n lange reis maakt?

Thnx!!

Rechtstreeks vliegen kan niet.
Je moet via Lima of via La Paz Bolivia.
Vluchten zijn erg duur vooral als het een enkele reis is.

Kun je boeken via
www.lan.com via Lima
www.aerosur.com vanaf La Paz
www.aerolineas.com.ar vanaf La Paz of Lima je moet dan wel eerst naar een van deze twee steden zien te komen
www.taca.com via Lima

Er zijn ook geen rechtstreekse bussen vanuit Cusco naar Buenos Aires

Vanuit Cusco kun je een bus pakken naar La Paz (11uur) en vanuit La Paz kun je een rechtstreekse bus pakken naar Buenos Aires. Dagelijkse bussen met verschillende maatschappijen reistijd via Santa Cruz +/- 50 uur. Kan gemakkelijk 10 uur reistijd verschil in zitten heeft te maken met de grensovergang en hoeveelheid smokkelwaar in de bus. De Bolivianen zijn experts in het meenemen van veel goederen waar zijn geen belasting over willen betalen.

Pak ik La Paz een Argentijnse of Peruaanse bus, die zijn een stuk beter als de Boliviaanse bussen.

Peruaanse maatschappij- Ormeño Busrit start in Lima en gaat via La Paz naar Buenos Aires, daardoor kan deze bus enkele uren vertraging oplopen bij vertrek aangezien deze al 26 uur reistijd heeft doorlopen.

Argentijnse busmaatschappij. El Rapido.

Waarom in 1 keer naar BA. Je slaat een prachtig stuk van zuid amerika over?

@ Andree, bedankt voor je info! Ik was er al bang voor dat het zo’n omweg zou worden. Maar het is het overwegen waard!

@ Schoentje, Ik begrijp je verbazing;). Ik begin in Santiago, Chili. Dan ga ik via San Pedro de Atacama naar Uyuni. Van daaruit via het titicacameer door naar Cusco. ( Uiteraard stop ik hier en daar… ). Daarna wil ik dus graag naar Buenos Aires om Argentinie door te trekken ( o.a. Peninsula Valdes, Salta, Iguazu… ). De route is inderdaad niet de meest logische, maar dit heeft te maken met het feit dat mijn zusje heeft besloten naar Argentinie te komen om met mij mee te reizen een paar weken, maar ook vast zit aan bepaalde data… M.a.w, ik zie geen andere mogelijkheid dan vanaf Cusco zsm naar BA te reizen! Zelf ga ik dan verder via Montevideo richting Rio…

Al met al ben ik maand in Chili / Bolivia / Peru, 3 weken in Argentinie en nog 2,5 week om Uruguay en een stukje Brazilie te bezoeken. Daarna vlieg ik naar Azie…

Mijn enige probleem punt is volgens mij momenteel het traject Cusco - BA!Mocht je nog tips hebben hoe ik dit sneller / beter / goedkoper kan doen… Graag!!

Ciao

Ik zou het niet weten want deze route heb ik niet gemaakt. Waarschijnlijk is bussen het goedkoopst maar ook het zwaarst.
Ik zou vliegen denk ik.
succes.

1 like

Toch snap ik dan niet zo goed waarom je in een dikke 2 maanden 6 landen moet bezoeken!! Zoveel landen, maar zo weinig tijd… Zelfs als zou je 2 maanden in Argentinië zijn, dan heb je lang nog niet alles gezien… Houd er rekening mee dat Zuid Amerika GROOT is hoor! Wat jij gaat doen, zou mij absoluut niet aanspreken. Je kan nooit ergens wat langer blijven als het je bevalt. En de busreizen (tijden) zijn behoorlijk pittig, ik was na een nachtbus altijd kapot. Zeker als je de nachtbus La Paz-Uyuni pakt, echt mijn helse busreis ooit… Waarom niet een aantal landen overslaan en echt genieten en de cultuur ontdekken van de landen die je wel aandoet?

Je schrijft dat je ook nog naar Azie gaat, een soort ‘wereld rondreis’ dus. Mijn advies, ga opnieuw voor een planning zitten, want ik denk dat je echt spijt gaat krijgen. Je hebt van alles een stukje gezien, maar een fractie van wat een land te bieden heeft. Erg zonde lijkt mij! Volgens mij heeft ieder land van Zuid-Amerika iets unieks en bijzonders.

Succes met je planning!