heeft iemand tips hoe ik het beste van salta naar cusco kan komen? Ik heb echt overal gezocht naar informatie maar kan erg weinig vinden. Het liefst binnen een paar dagen maar als het een erg lange reis is zijn wat stops wel fijn. Ik heb gezocht naar vliegtickets maar deze zijn heel duur (gemiddeld rond de $800), en vallen buiten mijn budget. Tips zijn heel erg welkom!
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar Tupiza (outdoor, paardrijden), Uyuni (zoutvlakte), Puno of Copacabana (Titikaka) zijn onderweg wel leuke plaatsen voor een tussenstop.
Ik weet niet of je van Salta direct door kunt gaan Bolivia in, of dat je bij de grens moet overstappen.
Mocht je nog een paar uur busreis willen besparen, van La Paz naar Cusco zijn redelijk betaalbare vluchten te vinden met Peruvian (of misschien Amaszonas). Peruvian wel goede ervaringen mee. Amaszonas ken ik niet persoonlijk.
Met de bus van La Paz naar Cuzco kan misschien direct, anders via overstap op Copacabana en/of Puno of Juliaca. Juliaca is een sh*thole, hier wil je niet te lang blijven, maar het is een goede overstaphub.
Vanaf Salta gaan er sowieso bussen naar Bolivia. En van daaruit gaan er bussen naar Cusco. Volgens mij gaat er zelfs 1/2/3 keer per week een directe bus naar Peru.