Busreis Salta - San Pedro Atacama

We willen zondag 1 augustus of maandag 2 augustus met de bus van Salta naar de Atacama woestijn gaan in Noord-Chili.

We hebben gezien dat busmaatschappij ‘Giminis’ vertrekt op deze dagen. Alleen lijkt deze site niet te werken.

Kunnen jullie hier ons mee helpen?

Alvast bedankt.

Groetjes Leonie

Je hebt redelijk wat antwoorden gekregen op dezelfde vraag op het Argentinie Forum.
Misschien ben je dat vergeten, hieronder de link naar het onderwerp…

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=88610

Dat klopt! :slapen:

Al wilden wij via de site van Pullman alvast het ticket kopen. We krijgen alleen de melding dat het niet mogelijk is om voor de optie (heen: maandag 2 augustus, terug: vrijdag 6 augustus).

Wij hadden begrepen dat het wel mogelijk is om op maandag 2 augustus van Salta naar San Pedro te vertekken.

Enig idee waar dat aan kan liggen?

Hallo Leonie,

Ik denk dat ze liever willen dat je persoonlijk langskomt bij de agencia om je ticket te kopen want het betreft een internationale rit, in dit geval van Argentinie naar Chili.
Ze willen graag je paspoort zien, want voor internationale reizen moet een passagierslijst opgemaakt worden.

Ik zou gewoon het ticket kopen zodra je aankomt in Salta, ik neem aan dat je enkele dagen in Salta verblijft?

Groeten,
Grietzen

Zou je niet overwegen om via Uyuni en Tupiza terug te gaan naar Salta?
Het is altijd zonde om een heen en terugreis te maken.
De reis via Uyuni is een van de mooiste gebieden van Zuid-Amerika en kost je maar 3 of 4 dagen. Dus als je de tijd hebt zou ik deze route doen of andersom.

Toch opletten met het hoogteverschil (en hoogteziekte); van zeeniveau naar Uyuni (4000m) is een hele klim.

Salta ligt niet echt op zeeniveau. Maar evengoed als je veel last hebt van hoogtes moet je hier toch opletten. In Uyuni gaat het wel weer maar de 2 nachten onderweg naar Uyuni zijn het ergste. Maar al word je ziek dan is het evengoed de moeite waard.

de toer van 4 dagen vanuit san pedro de atacama waar je vertrekt en terug komt kost ongeveer 70.000 chileense peso hier is slapen en eten inbegrepen. enkel moet je voor drinkwater zorgen (als je niet toekomt met 1 liter).
hij is zeer de moeite waard wij waren afgelopen winter in san pedro maar hedden hem niet gedaan (dik spijt van).