Busreis (retour) Salta - San Pedro de Atacama

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het reizen van Salta naar San Pedro de Atacama (Noord-Chili) en terug?

Wij zijn vooral nieuwsgierig naar ervaringen, namen van busmaatschappijen en kosten.

Hola Leonie,

Buses Geminis doet de rit Salta - SPde Atamaca. Heb zelf nog nooit deze busdienst genomen, echter hier vind je de benodigde info over reistijd en kosten vanaf Salta:

http://www.sanpedroatacama.com/ingles/llegar2.htm

Wij organiseren alleen privé-excursies, dat kan afhankelijk van het aantal reizigers en budget een interessant alternatief zijn.

groet,
Jan

Wij hebben al enkele klanten gehad die deze bus genomen hebben, rijdt momenteel volgens mij op zondag en vrijdag, maar dat kan ik mishebben. Het is geen ultra-luxe bus, maar de omgeving waar je doorheen rijdt maakt alles goed wat dat betreft. Alex en Rijkje van Casa Hernandez hebben de rit ook al eens gemaakt geloof ik.

Hoi Leonie

De bus gaat tegenwoordig volgens mij 6 keer per week. Ik dacht alleen niet op zaterdag of zondag. Het is een prachtige rit over grote hoogte. Lang en hobbelig.

Groetjes
Inge van TerraMundo.nl

Klopt…

Is voor ons ook nieuwe info! Gisteren kwamen gasten van ons terug vd busterminal en inderdaad…

Vertrek vanaf Salta naar San Pedro:

Geminis: dinsdag,donderdag en zondag vertrek 7.00 am en aankomst in San Pedro 15.30 pm
Pullman : maandag,woensdag en vrijdag vertrek 6.45 am en aankomst in San Pedro 15.30

Vertrek vanaf San Pedro naar Salta:

Geminis: dinsdag,vrijdag en zondag vertrek 10.00 am
Pullman: maandag,woensdag en vrijdag vertrek 09.30 am

De prijzen van beide busmaatschappijen AR$170 enkele rit!

De reis is echt schitterend, wij hebben een stuk afgelopen weekend gedaan (met gehuurde auto) tot aan de Salinas Grandes… Helemaal TOP!!

Ps er gaat nu zelfs een derde busmaatschappij naar San Pedro… ANDESMAR maar heb daar verder geen vertrekdata ect. van.

Saludos
Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar

Goh, ze zijn kennelijk eindelijk wakker geworden daar in het noorden cheer

Andesmar is online op te vragen op www.andesmar.com (kies Calama als bestemming). Op maandagen/woensdagen en vrijdagen, vertrek 07:00, aankomst 19:30, Coche Cama ($200) en SemiCama ($180). Als je hiervoor gaat, kies dan SemiCama, dan kan je bovenin zitten en met een beetje geluk aan het panoramaraam voorin :dag:

Ja eindelijk hebben wij ze zover gekregen dat ze niet meer op dezelfde dagen rijden :chin:…

Het wordt waarschijnlijk nog gekker volgens onze info vliegt Aerolinas Argentinas vanaf 17 April vanaf Salta ook naar Mendoza en… Bariloche!!
Kunnen wij eindelijk eens een keer bij jullie op de koffie komen…:vak01:

Nog even en het wordt echt makkelijk(er) voor toeristen (zowel Argentijnse als buitenlandse). Ik zet het water alvast op!

sorry wat betreft het vliegen naar Mendoza en Bariloche info… Was misschien iets te enthousiast… Ik laat tzt de stand van zaken nog even weten want nu kreeg ik een berichtje gisteravond dat het waarschijnlijk Juni wordt dat ze gaan vliegen op deze bestemmingen… En met… Andes…

Jack laat de koffie maar pruttelen, het wordt wel wat later…

Alex y Rijkje

Het zou wel een hele goede zaak zijn als Andes doorontwikkeld en er nieuwe bestemmingen bij komen! Eindelijk verlost van die hub met Buenos Aires tussen bijvoorbeeld Salta en Mendoza… cheer

Suerte,

Jan

Hallo allemaal,
Wij willen in november met de bus van San Pedro de Atacama naar Salta. nu kan ik op internet weinig up to date informatie vinden over deze buslijnen/tijden/kosten en de beschikbaarheid hiervan in november. Via een touroperator hier in Nederland kan ik wel tickets boeken, maar die zijn € 85,- per stuk! Dat lijkt me erg duur. Wie kan mij verder helpen??
Mariska

Ik heb je vraag in het topic dat hier al over liep gezet. En EUR 85 per stuk? Hm, ik doe het voor EUR 80, deal? lol2

Kom net terug uit Salta en op de terminal zag ik daar het bedrijf Pullman met een eigen desk; zij bieden Salta - Atacama (en verder naar Calama, Antofagasta, Iquique en Arica) aan voor 170 pesos. Althans vandaag, hoe de prijzen in het voorjaar zijn weet ik niet, het is in juni echt laagseizoen in de omgeving Salta (en ik vermoed ook Atacama).
Vertrek ma - woe - vrij om 06.45 uit Salta, aankomst Atacama om 15.30 hs

Info via pullmansalta@arnet.com.ar

groet,
Jan

ik zou er nog even op terug komen … en ja hoor het gaat gebeuren Andes vliegt nu oa ook op Bariloche!!! http://www.andesonline.com/
Ik zie nog wel Jack dat ik voor een bakkie koffie bij je nog steeds via BA moet vliegen!!
Maar goed… er is beweging!

Dikke Saludos
Alex y Rijkje
Casa Hernandez
San Lorenzo (heel dicht bij Salta)

Inderdaad, toevallig had ik Andes gisteren nog even aan de telefoon (nou ja, niet helemaal toevallig, ik moet nog 19 tickets van ze krijgen voor onze klanten) en even nagevraagd. De route wordt gewoon Salta - Buenos Aires - Bariloche, dus daar schieten we weinig mee op, dan kan ik net zo goed met LAN vliegen waar ik wat meer punten mee verdien. Of Andes moet me een erg interessante aanbieding doen natuurlijk :slight_smile:

Overigens lijkt Mendoza geen optie meer te zijn, terwijl we daar toch vanuit gingen. Jammer, had liever Bariloche - Mendoza - Salta gezien. Maar goed, die koffie staat nog altijd klaar hoor cheer

hola,
weet iemand of de bus van andesmar vanuit salta naar san pedro de atacama gewoon vanuit de busterminal van salta vertrekt? er staat namelijk bij ‘ver corrido’ aangegeven RN34/9 salta, en dat lijkt mij een kruispunt van wegen buiten salta stad.
al vast bedankt.
sinikka

Ja, vertrekt gewoon vanaf de busterminal in Salta volgens mijn laatste info…

1 like