Van Sa Pa naar BA Be meer

weet iemand hoe lang men doet als men van Sa Pa naar Ba Be meer wilt gaan en hoe deze verplaatsing plaats vind , eerst terug naar Hanoi of rechtstreeks van Sa Pa naar Ba Be meer door de bergen? iemand ervaring met deze route ?
alvast bedankt

Hoi Fabio,

Ik heb er geen ervaring mee, maar het klinkt zeker interessant! Iemand een tip voor Fabio?

Groetjes, Anne

Hoi fabio,

Wij zijn hetzelfde van plan. Is het je destijds gelukt? Zo ja, hoe?

Groetjes josien

Hallo Yosie,

Ik weet niet of Fabio nog reageert en zijn melding heeft aanstaan?
Daarom even een voorschot op een eventuele reactie.

Je kan van Sapa naar Ba Be in 1 dag, maar met openbaar vervoer is dat moeilijk te halen; moet je echt een prive auto huren met chauffeur.
Wanneer je het in 1 dag wilt gaan doen, zou ik het via Hanoi doen, edn ook zorg ook dat je de nodige vergunningen hebt of je moet de deze onderweg regelen.

Ja mag nu eenmaal niet zonder vergunning in alle gebieden in het noorden komen.

Wil je het over meerdere dagen uitsmeren ( zijn onderweg natuurlijk vele mooie dorpjes waar je misschien even wilt stoppen ) , kan je het proberen met het openbaar vervoer, maar houd wel even in de gaten dat het engels steeds minder wordt en je echt moet kijken naar herkenning in de taal voor een stad en dan die bus nemen.
Ook moet je dan natuurlijk ook de nodige vergunningen hebben.

Ik denk dat het makkelijkst is om na Sapa naar Hanoi te gaan en van daar naar Ba Be en in Hanoi de eventuele benodigde vergunningen te regelen en de keuze maken voor georganiseerde reis ( heb je ook geen gedoe met vergunningen ) prive , of je sluit je aan bij een groeps reis.
Andere optie is dan om via Hanoi naar Ba Be regio te gaan met het OV, je kan dan vergunningen regelen in Hanoi en vervoer.

Maar wanneer je naar Sapa gaat en dan naar Ba Be en dan naar Hanoi, of of alleen naar Ba Be voor het meer en niets van de omgeving dit niet echt een aanrader is.