Van hanoi eerst naar Sapa of eerst naar Halong bay?

Hallo!

Ik vertrek over twee weken naar Vietnam met een vriendin en we vliegen eerst naar Hanoi, daarna willen we naar Sapa en Halong bay,
Is het handig om vanaf Hanoi eerst naar Sapa te gaan of eerst naar Halong bay?
Graag zou ik wat tips willen!

Bedankt!
Puck

Hallo Puck,

Deze vraag is vele malen gesteld op ons forum.

Deze vraag is eigenlijk alleen te beantwoorden wanneer we ook je vervolg kennen.
Stel je gaat eerst naar sapa, dan hen je eerst een dag Hanoi ( tot 16 uur, afhankelijk van je trein ) en na Sapa kom je zeer vroeg in de ochtend aan in Hanoi.
Je kan dan altijd de trip naar halong erop laten volgen.

Na de Halong trip kom je rond 17 uur of wat later aan in Hanoi.
Dan kan je misschien wel de nachttrein halen of een late vlucht.

Andersom.
Ga je eerst na Halong, dan mis je dus de dag Hanoi en het halen van een nachttrein naar Sapa kan je halen, maar zit er iets tegen, dan mis je je besproken trein.
Dus misschien is een keuze voor Hanoi dan verstandiger en dan in de late middag naar Sapa.
Na Sapa, aankomst Hanoi in de vroege uren, dan verder naar je volgende bestemming.

Schema per idee

[TABLE=“width: 254”]

hanoi

naar Halong

trein

halong

Sapa

naar hanoi

trein

hanoi

naar halong

hanoi

halong

trein

hanoi

Sapa

hanoi

Trein

Hanoi

Hanoi vroeg

[/TABLE]

Ben in het schema uitgegaan van alles 1 dag, dus daar geen verschil en uiteindelijk maakt het zo niets uit, maar volgende bestemming is belangrijk.
Ook aantal dagen per lokatie kan meespelen.

gr.
Ton.

Bedankt ton!
Misschien dat je me ook kan helpen met mijn visum, ik ben een beetje in paniek haha. Ik vertrek zaterdag naar Hanoi. Nou lees ik van alles dat je een letter of approval moet hebben. Ik wil graag een VOA. Wat moet ik dan hebben? Dollars, 2 pasfoto’s? En een brief? Maar waar kan ik dat vinden die letter of approval? Ik kan geen visum meer aanvragen in den haag.

Hoop snel iets van je te horen! Bedankt alvast
Puck

Hoi Puck,

Je moet nu meteen een VOA aanvragen en dan krijg deze donderdag of vrijdag binnen binnen.

Ivm. het tijdsverschil, word je verzoek pas dus woensdag in behandeling genomen, dan betalen.
Het zou kunnen dat ze gaan mailen dat je meer voor de service moet gaan betalen ivm urgentie.
Maar dan heb je geen keuze ( tijd ) meer om nog naar een andere te gaan zoeken.
Heb je misschien wel maar deze dan zeker een extra beloning willen voor urgentie.

gr.
Ton.

PS.
Heb je een PM gestuurd.

Ik heb het toen via cheapvietnamvisa gedaan en dat ging goed en snel.