Tips voor trip van noord naar zuid

Wij verrekken 21 febr. naar Hanoi en vliegen 10 maart weer terug vanuit Saigon.
Wij zijn onze reis aan het vaststellen en besluiten in ieder geval een trekking naar Sapa te organiseren. Daarna een vlucht naar Hue en dan verder.
We willen ook nog van Saigon naar Phnom Pengh en een bezoek brengen aan de Killing fields en afsluiten met een paar dagen lekker aan het strand. Heeft iemand ervaring met het boeken van een chaufeur/gids en auto om vanuit Hue via Hoi An naar HCM te reizen. We zijn met z’n vieren en denken dat dit leuker is dan via bouwstenen e.e.a. te boeken. We kunnen dan onderweg stoppen en bepaalde dingen bezoeken die we willen. Suggesties wij horen het graag!

Je kan overal in Vietnam chauffeurs en auto’s regelen, via elk hotel/touroperator daar ter plekke (en dat is het goedkoopste). Overigens kan je prima met de trein naar Sapa.
Heel veel succes!

Ik heb de andere richting gedaan, van zuid naar noord, maar dan met de bus. Als je een open bus ticket boekt, die stopt ook op de hotspots en ik denk dat dat een stuk goedkoper is. Op de plek zelf kan je gewoon een xe om nemen en die kan je overal brengen.
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik een easy rider tour doen, alles per motor en dan zie je een stuk meer. Ik heb dat van Nha Trang via Lak Lake naar Dalat gedaan: een aanrader!
Tip voor als je naar Phnom Penh gaat: neem de boot van Chau Doc naar Phnom Penh. Duurt wel langer dan de bus, maar ik vond het prachtig!
En als je op een strand wil eindigen: Sihanoukville! Daar zou ik naar Otres beach gaan, heerlijk!