Goede dag , ik zou graag wat tips ontvangen voor mogelijke trips vanuit Hanoi naar bv t noorden . Ik heb sinds vorig jaar een nieuwe knie , en zie af van een reis naar Sapa [tracking is nu niet mijn ding]. Ik reis alleen en ga in oktober van dit jaar een maand reizen door Vietnam . Ik start in Hanoi en vlieg 4 weken later terug vanuit Ho Chi min city. Sta open voor alle adviezen en tips . alvast bedankt Hans
Hoi Hans,
Gaaf dat je naar Vietnam gaat!! Het noorden is erg mooi. Een trekking rond Sapa vond ik heel mooi, maar dat wordt dan lastig met je knie. Ik hoor ook hele goede verhalen over Ha Giang, waar je bv ook een aantal dagen op de motor kunt rondrijden (of rondgereden worden). Verder is natuurlijk Halong Bay een aanrader! Wij boekten bij Friends Travel Vietnam en hadden een toffe budget cruise waar je geen andere toeristenboten tegenkwam en je sliep op een privé eiland. Top!
Verder zou ik zeker Phong Nha niet overslaan, de grotten zijn heel mooi en zeker de moeite waard. Ook Hoi An is heel fijn, heeft ook een mooi strand. En de omgeving van Da Lat vond ik ook erg de moeite waard. Mocht je het leuk vinden, dit was onze route van vier weken: https://www.2feelfree.com/tips-inspiratie/route-4-weken-vietnam/. Kosten staan in een ander blog onder Vietnam.
Succes! En als je nog meer vragen hebt, hoor ik het graag!
Sent from my SM-J710F using Wereldwijzer mobile app
Hallo Hans,
Voor wat betreft het noorden is Sapa misschien wat teveel.
Maar met Mai Chau is het hoogteverschil gewoon te doen?
Daar is het redelijk vlak, dus net als fietsen in Nederland.
Zo heb toch rijstvelden, mits in de goede periode, minder touristen enz.
Zou een optie kunnen zijn misschien.
Gr.
Ton.