Bac Ha en Sapa in 1 dag?

Wij reizen eind juli naar Hanoi om zo naar het zuiden af te zakken.
Eerst willen we heel graag naar de bergen van Sapa gaan.
Nu komen wij vrijdagmorgen vroeg aan in Hanoi. We willen dan even bijkomen van de vlucht, de stad verkennen en zaterdagavond met de trein naar Lao Cai gaan waar we zondagmorgen vroeg aankomen.
Er is dan een grote markt in Bac Ha.
Is het mogelijk om vanuit Lao Cai naar Bac Hai te gaan en diezelfde dag nog naar Sapa te reizen?
Misschien wel veel op een dag maar ik lees dat er buiten de markt niet zoveel te zien is in Bac Ha.
Dan de maandag een trekking (kleintje) maken en maandagavond weer terug naar Hanoi.
Of adviseren jullie om nog een dag langer in Sapa te blijven?

Klopt het dat je in juli/augustus beter een hotel van te voren kunt regelen?
Heel graag advies van iemand!

Groeten Annemiek

Hallo Annemiek,

Het is inderdaad mogelijk om meteen na aankomst op het station van Lao Cai naar de markt te gaan van Bac Ha en terug naar Sapa of ander dorpje daar in de buurt.
Het wordt dan wel een drukke dag met veel gereis; reken op een uur of 7 minimaal.
Tel daar nog even de tijd , die je doorbrengt op de markt erbij, dan zit je op zo’n 10 uur minimaal.

Je kan dit doen met de lokale bus, maar dat is niet aan te raden vanwege de lange reisduur, minibusjes, vooraf een tour regelen, of prive.

In de omgeving van Bac Ha is natuurlijk wel wat te doen; de mensen die hun waren op de markt te koop aanbieden leven daar.
Ook kan je daar mooi wandelen ( trekking ) .

Om nog een dag langer in dit gebied te blijven is natuurlijk afhankelijk van de rest van je schema.
Maar heb je nog ergens een dag over dan zou ik dat zeker doen.

gr.
Ton.

Bedankt Ton voor je snelle reactie.
Ik denk dat we keuzes moeten gaan maken. Vermoedelijk gaan we niet naar Bac Ha toe. Als we zaterdagavond de trein nemen naar Lao Cai denk ik dat we direct naar Sapa gaan.
Klopt het dat daar op dinsdag ook een markt is?
We lezen veel over de treinen; van redelijke prijzen tot erg dure. Kun je ons iets aanbevelen?
Groeten Annemiek

Hallo Annemiek,

Misschien wel een goede keuze, en inderdaad is er een mooie markt bij lao Cai po de dinsdag.
Is een mooie markt ( wat kleiner dan Bac Ha ) maar ook met wat minder touristen, daar zul je niet aan ontkomen.

Mooie van deze markt is dat je deze goed kan combineren met een boottocht en dan toch, wanneer je op dinsdag avond wilt vertrekken richting hanoi, dit prima te doen is.

Bijna vergeten, deze markt het de Coc Ly market.

Treinen.
Ik denk dat ik je daar niet al te veel mee kan helpen , omdat ik geen cabin neem met 4 personen en alleen een cabin met 2 personen.
Ik kan niet slapen met 2 vreemde andere mensen op zo’n kleine oppervlakte en betaal dan graag wat meer voor voor de privacy en luxe.
Ik ga met de Victoria trein.

Denk dat je misschien daar een nieuw topic over zou kunnen openen, zodat je meer ervaringen krijgt van andere mensen.

gr.
Ton.

gr.
Ton.

Bedankt Ton, daar kan ik wat mee!