Sapa en Bac Ha

Voor onze reis in juli ben ik druk bezig met voorbereidingen. De vlucht naar Hanoi is reeds geboekt evenals het hotel daar (Sunrise). Ik heb met hen contact gezocht i.v.m. een trip naar Sapa en Bac Ha.

Daar het voor ons de eerste keer is dat we Vietnam bezoeken weet ik niet wat redelijk is. Het hotel werkt met een touroperator en die biedt het volgende aan:

• transport van hotel naar treinstation
  • softsleeper met airco naar Lao Chai
  • gids met een busje naar Bac Ha, bezoek markt (2 uur) 's middags een 2 uur durende track naar Ban Pho village (bloemen H’Mong bevolking)
  • rit naar Sapa naar hotel
    Volgende dag
  • een track door de bergen naar diverse dorpjes, Lao Chai en Ta Van, black H’mong en Dzay stammen
  • terug naar station naar Hanoi en taxi naar hotel

Inbegrepen is dus, vervoer, accomodatie, ontbijt, lunch en diner (2 dagen), gids, entreegelden en treinticket (4 berth softsleeper)
Zij vragen voor dit geheel 140 Dollar per persoon (we zijn met z’n vijven)

Ik heb begrepen dat je de trein naar Lao Chai het beste op voorhand kunt boeken vandaar dat ik dit vanaf Nederland probeer te regelen. Ik hoor graag jullie ervaringen/reacties.

Alvast bedankt

Margot

Hallo Margot,

Ik heb het even voor je nagekeken wat wij kwijt waren.
Nachttrein (softsleeper) 34,- pp
hotel + ontbijt 28,- per nacht per 2pers kamer.
markt Bac Ha + village, 9,- pp
1 daagse privé tour 25,- pp

Dan kom ik op $ 82,- per persoon. Wij hebben daar 2 overnachtingen gehad. Ons hotel had een taxi ophaal service en we betaalden alleen voor de rit Sapa - Lao Cai.

Ik denk dat jullie de derde tocht op deze site maken.
Tours & Activities - Sapa.

gr, Bael

Hallo Bael,

Dank voor je reactie. De prijs van de nachttrein is neem ik aan een enkeltje of was dit heen en terug? En heb je het daar ter plekke geregeld of vanuit hier?

groet

Margot

Als je je treinkaartje nu al vast wilt kopen kijk dan even op:

http://www.vietnam-trains.com/

Voor als je met kinderen reist:
• Beneden 2 jaar: Reizen gratis
• Van 2 tot jonger dan 10 jaar (en kleiner dan1.3m): 50% korting

Hallo Margot,

De treinreis was een retourticket en we hebben het halverwege onze vakantie in Hoi An geregeld. Wij zijn in augustus/september gegaan en hebben de hele vakantie (behalve eerste hotel) terplaatse geregeld. We zijn 2x met de trein gegaan en 1x een binnenlandse vlucht genomen.
Tijdens onze vakantie was het helemaal niet druk maar ik weet niet hoe het in de maand juli is.

Gr, Bael

Voor de maand juli het handig om ook alles van tevoren te boeken, maar dit kan ook als je al even in Vietnam bent. Met name in het noorden is veel snel volgeboekt vanwege de vakanties van de Vietnamezen. Met name de trein is snel volgeboekt door studenten en vele hotels op Cat Ba door Vietnamese gezinnen. Dat is tenminste mijn ervaring.

Groetjes, Anne