Hanoi, Lao Cai, Bac Ha, Sapa

Wij hebben ruim een maand voor onze rondreis door Vietnam Cambodja.

De bedoeling is om zaterdagavond vier juli te trein te nemen naar Lao Cai. Zondagochtend daarna meteen door naar Bac Ha voor de zondagsmarkt en na het bezoek aan die zondagsmarkt via Lao Cai naar Sapa om daar de volgende dag (maandag) een een tweedaagse trekking te doen.
Ik heb een aantal vragen:

• Hoe laat moeten we uiterlijk de trein in Hanoi nemen om tijdig in Lao Cai en vervolgens Bac Ha te zijn.
  • Is er in Lao Cai een plek om de bagage op te bergen (om later als we richting Sapa gaan weer op te pikken). Daar willen we eigenlijk niet mee over de markt sjouwen.
  • Vervoer Lao Cai Bac Ha en daarna Bac Ha via Lao Cai naar Sapa; met minibusje??? Hoe lang ben je ongeveer onderweg voor die rit?
  • Is het nog mogelijk om aan het eind van de middag zondag een tweedaagse trekking te regelen in Sapa?

vast dank voor de info.
Eize

Hallo Elize,

Ik zal proberen antwoorden te geven op je vragen

wanneer trein

bedenk dat het ongeveer 2 a 2.5 uur reizen is van het station Lao Cai naar Bac ha en de markt zo rond 12 a 13 uur over zijn hoogtepunt is.
Kan je zelf even kijken welke trein het beste voor je is.

Bagage.
Deze vraag weet ik niet, misschien iemand anders?

Vervoer Bac Ha - Sapa
Ja, minibusje of lokale bus; reken op zeker 3 uur reizen.

Trekking
Ja, is te regelen via je hotel in Sapa stad via je hotel.

Hoop dat de antwoorden je verder kunnen helpen?
Zoniet, kan je natuurlijk nog meer vragen stellen, we beantwoorden ze graag.

Gr.
Ton.

Dank Ton,

Voor wat betreft die trekking regelen. Kan dat zondagavond nog als ik maandagochtend wil vertrekken?

Groet,
Jan