Van Praag naar Boedapest

Hoi,

Van de zomer wil ik met 2 vrienden een stedentrip houden.
Ons globale plan is om 2 losse vliegtickets te kopen.
We willen dan eerst naar Praag vliegen.
Daar blijven we een x aantal dagen en dan gaan we door naar Wenen(met de trein?!?)
Daar blijven we ook een x aantal dagen en dan gaan we naar boedapest, en vanaf daar willen we weer terug vliegen.
Hier trekken we zo’n 11/12 dagen vooruit.
Nou vroegen wij ons af hoe we dit allemaal het beste kunnen regelen/organiseren, mbt.

• Tickets
    -Hotelovernachting
    -Grensovergangen
    -Vervoer/reizen
    -Geldeenheden
    -Trekplijsters

We zijn alle 3 nog nooit in deze landen geweest, dus we staan open voor suggesties of ideeën.
Alvast bedankt voor de reacties,
Groet
Goudkuipje

Hallo,

Voor vliegtickets kun je het beste kijken bij Wizzair.com eventueel Ryan air, maar wizzair vliegt in elk geval van Budapest naar Eindhoven of Charlois (Brussel).
Treinen kun je vinden via de DB (Duitse Bundesbahn), een beetje googlen en er komt al van alles uit.
De Binnenlandse treinen in Hongarije vind je via MÁV-START :: ELVIRA - belföldi vasúti utastájékoztatás je kunt voor internationale bussen kijken bij Eurolines.

Hotels zou ik gewoon op internet kijken, wat wil je, waar wil je zitten en hoeveel wil je betalen, in deze landen heb je die keuze ook.
Houd rekening met festivals, zo is bijvoorbeeld in Budapest het Szigetfestival van 8 tot 15 augustus, dat is erg leuk om mee te maken, maar een hotel zal dan in die periode heel moeilijk worden.

Ik denk dat je met de grensovergangen weinig te doen hebt, je blijft binnen EEG en wat het geld betreft, hier in Hongarije heb je de forint, 1 euro is ongeveer 260 forint, het fluctueert nogal, reken 250 dat rekent makkelijker. Je kunt hier goed op veel plekken pinnen, in ons dorp waar minder dan 700 mensen wonen is en bank met een pinapparaat.

De trekpleisters, in Budapest zijn oa:
de Donau zeer aanwezig , een tochtje over het water is heel leuk en lekker verkoelend, het kan hier lekker heet worden in de zomer, (nu al weken rond de 30C).
Mooi uitzichtpunt, de Citadel,
leuk terrassen en restaurantjesplein; het Fransz Liszt plein,
de beroemde Vaci Utca, een zeer chique winkelstraat,
de grote markthallen zijn erg leuk, het gebouw is gemaakt door Eifel
enz, enz, enz…

veel plezier!!
Sandra