Ik wil met wat vrienden naar oost europa, maar dan niet naar een één of ander stap oord.
Maar dat we bijv. 3 grote steden pakken waar je ook beetje leuk kan stappen.
En dat je overdags de omgeving beetje gaat verkennen en natuurlijk gewoon lekker lui vakantie houden.
Iemand suggesties hoe je dit een beetje moet aanpakken/organiseren?
En welke steden leuk/mooi zijn in landen als Hongarije/Slovenië enz.
Maar waar het reizen ook nog een beetje goed te doen is.
We willen dan losse tickets boeken, dus bijv. heen naar Hongarije vliegen.
En terug vanaf Slovenië.
Budget: alles onder de 1k is goed.
We staan voor alles open, want we zijn zelf alle 3 nog nooit in bovenstaande landen geweest.
Ps als dit beter in een ander gedeelte in het forum past, dan hoor ik het graag.
Ik kan wat over Hongarije vertellen.
Budapest is een erg leuke en bruisende stad.
Wij wonen zelf naar het zuiden in de buurt van Pécs, dat was vorig jaar culturele hoofdstad. Afgezien daarvan zijn er genoeg uitgaansgelegenheden, terrassen restaurantjes en dergelijke. De prijzen zijn in vergelijking met het Westen nog steeds behoorlijk laag, een biertje of bakkie koffie 1 euro en een maaltijd heb je onder een 10tje per persoon.
Op het Hongarije forum heb ik een stukje over Pécs geschreven, dan kun je er wat meer over lezen en ook andere stukjes over Hongarije, bijvoorbeeld het Sziget festival in Budapest en nog een par anderen.
Wij hebben zelf 2 mooie huurhuizen, 40 minuten rijden van Pécs vandaan, in een klein boeren dorpje waar op 2 kroegjes na, niet veel te doen is dan relaxen en genieten van de rust, dus dat is wellicht voor jullie te saai.
Maar Pécs is echt heel leuk en een stukje van Pécs vandaag heb je Örfü, een prachtig gebied met 2 grote meren, waar het in de zomer heerlijk vertoeven is. misschien dat je daar in de buurt wat kan vinden.
Je moet maar eens bij Wizzair.com kijken naar vluchten, je kunt in elk geval heel goedkoop van Eindhoven of Brussel (Charlois) naar Budapest vliegen, mits je het lang van te voren boekt en flexibel bent met de data dat je wilt gaan, de ene dag kan de helft zijn qua kosten dan de andere. Je boekt de tickets op enkele reis basis, dus kunt kijken of je van een andere bestemming terug kunt gaan, misschien ook Ryan air, maar dat weet ik niet.
succes ermee, je kunt altijd op onze web-site kijken voor de informatie van onze huisjes, maar in drukke gebieden zal ook genoeg te huur zijn, hier wonen namelijk veel Nederlanders en Belgen, die ook verhuren.
groet,
Sandra
Jullie weten in ieder geval hoe je de vakantie wilt houden. Om een indruk te krijgen welke landen je dan kan bezoeken, kun je het beste kijken op het Europa Forum. Daar kun je je vragen stellen en ervaringen lezen. Ook kun je er de links vinden van de landen die je wellicht wilt bezoeken. Veel plezier met de voorbereidingen en met jullie vakantie.