Hey allemaal! Ik ben 18 jaar en zit in een tussenjaar. Ik ben van plan om te gaan reizen door centraal Europa (Praag, Budapest, Meer van Bled in Slovenië, Plitvice meren in Kroatië) aangezien het leven hier over het algemeen wat goedkoper is. Ik wilde vragen of jullie misschien ervaringen hier hebben en of het inderdaad goedkoper leven is hier. Ik denk dat ik spaar tot ik 2000 euro heb en kijk wel hoelang ik het hiermee volhoud.
Het leven in bijvoorbeeld thailand is nóg goedkoper maar dan is de ticket wel weer veel duurder, dus ik denk dat ik het meest kan zien in centraal Europa (meerdere landen door bv. ) voor zo min mogelijk geld, klopt dit?
Bedankt!
Hongarije mooi en goedkoop
Ik vind de prijzen in oost Europa de afgelopen jaren behoorlijk gestegen, zeker in de hoofdsteden en toeristische plekken die jij noemt. Heb je bv al eens op hostelworld gekeken naar de prijs voor een bed? In de Lonely Planet staat mooie prijsindicaties wat budgetreizigers kwijt zijn.
Bij goedkope landen in oost Europa denk ik meer aan Macedonie en Albanië.
Een vriendin van mij woont in Hongarije, ik vond het er goedkoop en een heel mooi land
Zij woont aan het Balatonmeer = echt de moeite wel waard.
De hostels vallen best wel mee vind ik, ook zal ik als het mogelijk is gebruik maken van couchsurfen wat de kosten voor een slaapplek weer naar beneden brengt. Bedankt voor de tip, ik ga niet mijn hele reis alvast van te voren helemaal 100% uitstippelen, als ik de kans heb om naar een mooi gebied of land te gaan op een bepaald moment twijfel ik geen moment, Macedonië ziet er erg mooi uit.
Balatonmeer is echt geweldig mooi, ik had er al naar gekeken maar van Hongarije naar het meer is volgens mij best ver.