Dag iedereen,
ik ga samen met 3 vrienden een trektocht doen door Oost-Europa. Natuurlijk zullen we niet alles kunnen zijn en ervaren want we gaan ongeveer twee weken. Nu, heeft iemand hier ervaring mee? Ikzelf dacht aan vliegen op Wenen en dan reizen m.b.v trein (interrail kaart of iets dergelijks kopen) naar Bratislave, vervolgens naar Budapest en uiteindelijk in Zagreb eindigen. Voor de tickets heb ik al gekeken, dit zou nu bij KLM (heen op Wenen, terug vanuit Zagreb) 215/man zijn. Nu, wat denken jullie van deze tocht? Is het te doen, hebben jullie leuke steden die we zeker ook eens moeten bezoeken, kan ik het best met zo’n treinpas reizen of kan ik beter overal bussen nemen? We gaan backpacken en we willen slapen in hostels (zijn deze er genoeg? Niet te duur?)
Gelieve jullie tijd te pakken en me in de juist richting te duwen!
Waarom vliegen ? Interrail gaat prima voor een paar Balkan-bestemmingen . Is 14 dagen het maximum ? … elke dag meer is meegenomen … Hongarije en Roemenie zijn ook prima te kombineren trouwens .
Low-budget Hostels genoeg, zie bijvoorbeeld http://www.hostelworld.com/ Is budget een criterium? Ik vloog afgelopen zomer voor €9 van Eindhoven naar Praag om vanaf daar voor €19 de trein naar Budapest te pakken en vanaf Budapest voor €19 terug te vliegen op Eindhoven. Dat was overigens net buiten het hoogseizoen dus ik weet niet wanneer jullie gaan.
Bratislava en Wenen stonden oorspronkelijk ook op mijn lijstje omdat het prima te doen is met de trein, zie 404 Pagina | Treinreiswinkel Ben er echter nooit aangekomen vanwege de geweldige architectuur van Praag (en het bruisende nachtleven). Gezien de korte afstanden schat ik zo in dat het vergeleken met een treinpas goedkoper en flexibeler is met losse treintickets. Moet je anders even uitrekenen. Met bussen heb ik geen ervaring.
Het plan is veranderd. We vliegen nu richting Zagreb en gaan van daar met de trein terug na België, via Zagreb, Budapest, Bratislava, Wenen, Praag, Berlijn en dan België Ik neem aan dat nu zo’n flexipas wel degelijk beter uit komt ? Ook handig als we niet continu ticketjes moeten kopen Ben blij dat er hostels genoeg zijn!