Treinreis door Oost Europa

Hallo Allemaal!

Deze zomer gaan ik en mijn vriend een treinreis door Oost Europa maken, wij hebben hier een maand de tijd voor. Dit is ons plannentje tot nu toe.

Dag 1. Utrecht - Praag (Nachttrein)
Dag 2. Praag
Dag 3. Praag - Boedapest (Nachttrein)
Dag 4. Boedapest
Dag 5. Boedapest
Dag 6. Boedapest - Belgrado (Overdag of nachttrein)
Dag 7. Belgrado
Dag 8. Belgrado - Skopje (Trein overdag geloof ik)
Dag 9. Skopje
Dag 10. Skopje
Dag 11. Skopje - Ohrid (Bus)
Dag 12. Ohrid
Dag 13. Ohrid
Dag 14. Ohrid
Dag 15. Ohrid - Split (Bus Skopje - Trein naar Split)
Dag 16. Split
Dag 17. Split
Dag 18. Split - Zadar - Triest ( Trein verbinding zoeken we nog )
Dag 19. Triest
Dag 20. Triest
Dag 21. Triest - Wenen (Nachttrein)
Dag 22. Wenen - Utrecht (Nachttrein)

Dit schema kan nog uitlopen omdat wij een maand de tijd hebben, wij reseveren van te voren geen treinen en hotels/hostels alleen de eerste dagen in Praag en de trein er naar toe, dus op de bonnefooi. Ik hoor van veel mensen dat dit prima gaat, iemand ervaring mee?

In Koratie zijn we sowieso van plan de Plitvice meren te gaan bezoeken.
Praag, Boedapest, Belgrado, Skopje en Wenen willen we graag musea’s etc bezoeken.
In Boedapest willen wij graag een voetbal/basketbal wedstrijden bezoeken, iemand hier ervaring mee?
Split - Zadar - Triest schijnt een hele mooie bus/trein rit te zijn, hier zoeken we nog informatie over.
Triest, Skopje en Ohrid liggen aan het water. En zijn dus opzoek naar een leuk stukje strand. Iemand tips?
Ook qua bezienswaardigheden zijn alle tips welkom, welke steden moeten bezocht worden op deze route?

Door Duitsland en Polen hebben wij al een rondreis gedaan, dus daar willen wij liever niet stoppen. Daar hebben wij Keulen, Berlijn, Krakau, Tarnov en Warschau bezocht. Andere steden zijn misschien nog wel een optie. :slight_smile:

Ons budget is zo’n 600 tot 1000 euro per persoon, wij nemen geen interrail pass maar een balkanflexi pass, ook omdat wij van plan zijn een aantal busreizen te maken.

Ik hoop dat jullie mij leuke bezienswaardigheden kunnen vertellen, of leuke overnachtingen etc.

Alvast bedankt voor de moeite :).