In september willen mijn vriendin en ik ongeveer 26 dagen gaan reizen door Peru. We willen dit combineren met Uyoni in Bolivia.
Nu is even de vraag hoe we de reis naar Uyoni het beste kunnen doen. Voor mij zijn er nu 3 opties:
1 - In de reis en dan van Arequipa via (Chili) Arica en San Pedro de Atacama en dan terug via Uyoni, La Paz naar Puno.
2 - Via Puno, naar La Paz, Uyoni, La Paz, Cusco.
3 - Via Cusco naar La Paz naar Uyoni, La Paz (vanuit hier naar huis, of via Lima)
De eerste optie heb ik nu in gedachte omdat we dan ook nog Chili mee pikken en niets dubbel doen. Echter lijkt het erop dat we op deze manier wellicht wat extra tijd verliezen.
Wellicht dat optie 2 en 3 dan sneller zijn. Bij optie 2 kiezen we we ervoor om Uyoni in het midden te doen en Cusco als laatste en bij optie 3 is dat net andersom.
Iemand ervaring met het combineren van Uyoni met Peru en om dit via Chili te doen, of juist niet? Hoe mooi is San Pedro de Atacama? Is dit de moeite waard of is het juist beter om sneller te reizen en zodoende nog een paar dagen de jungle in te kunnen bij Cusco?