Route Peru naar Uyuni (Bolivia)

Mijn vriendin en ik hebben afgelopen week onze vlucht naar Peru geboekt. Wij gaan van 3 juni t/m 24 juni.
Wij starten in Lima eindigen in Cuzco, want we hebben de Inca Trail(2 daagse) geboekt op 19 juni.

Vanaf Lima willen wij naar Huacachina en Arequipa. Na Arequipa willen wij of via Noord-Chili(San Pedro de Atacama) naar Uyuni(Bolivia) of via Puno en La Paz. In het eerste geval zouden wij ook 1 dag in San Pedro de Atacama willen verblijven.
Na Uyuni willen wij via La Paz, Puno naar Cuzco.

Nu vraag ik me af, kunnen we het beste Via Noord-Chili of via Puno en La Paz naar Uyuni reizen.
Mijn argument om via Noord-Chili te gaan is het feit dat je dan het stuk Puno-Uyuni niet dubbel reist en ook de Uyuni tour m.i. wat effectiever is(minder dubbele stukken).
Argument tegen is dat ik wat angstaanjagende verhalen heb gelezen m.b.t. hoogteziekte omdat we te snel zouden stijgen in dat geval.

Hoor dus graag hoe jullie hierover denken.

Tevens nog een vraag over de betrouwbaarheid van de binnenlandse luchtvaartmaatschappijen. Wij vliegen de 23e 's avonds naar Brussel vanaf Lima. Is het raadzaam om de 22e al terug te vliegen van Cuzco naar Lima. Of kan dit ook gewoon de 23e nog?