Van Noord-Sulawesi naar Zuid (of andersom)?

Hallo,

Ik zit eigenlijk met een aantal vragen.
Ik vertrek volgende week 6 juli naar Indonesie en vlieg op Jakarta.
Ik, ben net afgestudeerd, heb zin om effe lekker ver weg te gaan, ga voor het eerst op reis in mijn eentje en ben nog niet helemaal uit over mijn eerste bestemming.
Ik heb zin in rust en natuur om een beetje te acclimatiseren de eerste periode.
Ik zit te twijvelen of ik eerst een mooie rustige plek op java te bezoeken om te acclimatiseren. Vervolgens daar te gaan reizen en in Yogjakarta een vlucht naar Manado te boeken of gewoon direct naar Manado te gaan. Kortom: Wat is aan te raden voor een starter; direct naar Sulawesi te gaan of eerst te wennen aan indonesie op Java.

Daarnaast lijkt het me helemaal geweldig om van noord naar zuid sulawesi te trekken (of misschien andersom). Ik heb wel het een en ander gelezen op internet, wordt erg enthousiast, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Heeft iemand ervaring met deze reis, ook te doen zonder groepsorganisatie? En hoe doorkruis je centraal-sulawesi. Is Centraal-sulawesi goed te doen, of nog te onrustig.

Zijn er meer mensen, die deze reis gaan maken in juli, en misschien nog reisgezelschap zoeken.
Ik ben benieuwd.

groetjes Brigitte

Hi Brigitte,
Ik las je verhaal en zag ook direct, dat er helaas geen enkele reactie onder geplaatst is. Ik heb zelf namelijk ongeveer dezelfde route in gedachte en ben erg benieuwd of je nog gegaan bent en hoe het in dat geval allemaal verlopen is :slight_smile: Zelf ga ik ook voor het eerst helemaal alleen en loop met dezelfde vraagtekens…

Groetjes,
Esmé :chin:

Hartstikke leuk.
Ik ga je volgende week per mail er alles over vertellen.
Ik ging alleen naar Indonesie en vond het spannend.
En al snel genoot ik enorm van het alleen zijn en alleen maar onder de Indonesiers te zijn. En aan Sulawesi heb ik hele bijzondere herinneringen overgehouden. Onvergetelijk en ik ga zeker terug.
Echt heel bijzonder eiland. Zo ongerept ook! En de rijkdom aan cultuur en natuur.
Tot volgende week.

Hi Brigitte,

Heb inmiddels mijn ticket vast gelegd bij Garuda Indonsia. Ik vlieg op Makassar en heb 2,5 weken om het eiland een beetje te verkennen. Kijk heel erg uit naar je tips :slight_smile:

Groetjes,
Esmé :chin:

ik ben helemaal verliefd geworden op sulawesi!!!

vergeet de wakatobi island niet!!das in t zuiden.
3 dagen reizen maar heeeeerlijk stil en mooie natuur.

lees maar even op me site:

www.joycevandijk.waarbenjij.nu

ik heb 6,5 week door indo gereisd.waaronder ook java.

heb je nog vragen stel ze gerust!!

gr joyce

2,5 week is wel kort voor sulawesi…
vergeet niet dat de afstanden enorm zijn!!!

vaak een dag reizen van A naar B .

van makassar naar rantepoa was al 1 dag.
weet niet wat je wil gaan zien??
ik zou voor deze korte periode wel ff globaal een route plannen.

gr joyce

Hoi!
Las ook nog je bericht van alweer een tijdje geleden op het forum en zou heel graag je ervaring willen horen. Ik zelf vertrek begin juli naar Indonesie en vlieg op Jakarta. Nog geen idee waar ik dan naartoe wil. Heb je bijvoorbeeld nog ervaring met Sumatra en/of de gebruikelijkere Java en Bali? Ben enorm benieuwd :slight_smile:

ikzelf ben ook op sumatra,java en bali geweest.
lees me reisverslag maar op:

www.joycevandijk.waarbenjij.nu

als je vragen heb hoor ik ze wel!
gr joyce