Volgend jaar willen mijn man en ik graag naar Indonesië. Ik ben een paar jaar geleden al eens in Indonesië geweest en heb toen Oost-Java, Bali en Gili Trawangan gedaan. Een geweldige reis en ik wil dan ook graag terug met mijn man.
We hebben overigens al veel gereisd en veel verschillende soorten bestemmingen gehad, van Zuid-Oost Azië tot Midden-Amerika en van China tot het Midden-Oosten en de USA. Soms met huurauto, soms met chauffeur en dat vaak gecombineerd met openbaar vervoer. We zijn dus wel wat gewend, maar willen niet té basic reizen (wij houden van backpack ++ zullen we maar zeggen).
Voor Indonesië zal het een combi worden van home-stays, ov en auto’s met chauffeur en op het einde 1 of 2 mooie, wat luxere hotels.
Ik weet dat Indonesië groot is dat je per eiland al wel minimaal 3 weken kan vullen, maar mijn besluit staat vrij vast: we beginnen op een eiland (Sumatra of Sulawesi dus, omdat ik Java al gezien heb), daarna gaan we naar Bali, vanuit Bali gaan we een paar dagen naar één van de Gili eilanden of Nusa Lembongan en dan sluiten we af met een paar dagen Ubud, zodat we vanaf Denpasar terug naar huis vliegen.
We hebben ongeveer 10 dagen voor Sumatra of Sulawesi, maar ik kan écht niet kiezen!!! HELP!!!
Waar wij van houden: geschiedenis, cultuur, natuur, snorkelen.
Waar wij niet van houden: op het strand liggen, massa toerisme.
Zouden jullie voor Sumatra of Sulawesi gaan?