Hallo allemaal,
Na heel erg lang wikken en wegen en alle kanten van de wereld in gedachten te hebben gehad zijn we eruit. Het wordt Indonesie. Wij gaan van half september tot 10 oktober. Dus ruim 3,5 week. Beide zijn we al op Java en Bali geweest. Ik nog niet op Sumatra. De bveslissing is genomen, de uitvoering staat echter nog in de kinderschoenen. Vandaar jullie hulp gevraagd.
Wat willen we:
- veel natuur
- relaxen op strand (hoeft niet persé op het einde vd vakantie)
- leuke plaatsjes om lekker rond te hangen/ wandelen
- National parken waar we leuke excursies kunnen doen
Ik heb redelijk wat ervaring qua zelfstandig reizen. Zelf heb ik natuurlijk wat vooronderzoek gedaan maar kom er nog niet helemaal uit.
Bv
Verder heb ik nog geen andere opties bekeken. Hebben jullie tips?
Ik hoor ze graag.
Niemand?
Iemand enig idee welk forum over Indonesië wel wat meer actief is?
Hallo,
Ik ben net terug van Sulawesi. Prachtig eiland met de Togeans als hoogtepunt. Je hebt er echter 1 ding heel hard nodig: tijd. Wij hadden bijna 4 weken en dat was eigenlijk te kort. Reizen gaat traag en plannen is soms lastig vanwege onverwachte schedule wisselingen.
Als je 3 1/2 week hebt zou ik Lombok en Flores doen. Wil je graag naar Sulawesi, kies dan of je het noorden + midden of het zuiden + midden wil doen. De website van Indahnesia.com heeft een goed forum en via ticketsindonesie kun je veilig domestic flichtgt tickets kopen.
Succes en plezier, Freek
1 like
Hoi,
Ik ga 3 1/2 week naar Sulawesi. Zoals je al adviseert, beperk ik me tot zuid en midden Sulawesi. Wat moet ik beslist niet missen. Ik reis het liefst met openbaar vervoer en als het niet anders kan met een taxi. Heb je tips waar ik kan overnachten en wellicht een route? Natuur, cultuur en wellicht halverwege een plek om een paar dagen te relaxen. Ik vraag wel veel hé?! Hopelijk kun je me op gang helpen.
Groeten Sip
Bij deze mijn reisverslag van Sulawesi: IkReis - Rondreis Sulawesi: een reis langs de hoogtepunten van het zuiden.
Ik vond het OV tegenvallen. Naar de dorpen gaat vaak maar één bemo per dag, dus het is lastig iets te plannen. Ik had meestal een auto met chauffeur, die kan tevens als gids dienen.
Voordeel van een gids is dat hij je kan helpen om bijzondere ceremonies bij te wonen.