4 weken sulawesi, where to go?

vanaf 11 juni ga ik 4 weken naar Indonesië. Ik heb besloten om voor Sulawesi te gaan.

Nou vroeg ik me af of jullie tips hadden voor plekken en routes in Sulawesi die de moeite waard zijn. Ik houd erg van natuur (mooie trektochten) maar vind het ook leuk om andere culturen te ervaren. Snorkelen/Duiken lijkt me ook gaaf om te doen en ja eigenlijk spreekt alles me wel aan (behalve surfen… denk ik).

Verder ga ik alleen op reis en ondanks dat ik prima kan genieten in mijn eentje zou het wel tof zijn als er ook genoeg andere backpackers te vinden zijn daar. Geen idee hoe dat zit daar in Sulawesi?

Heb er in ieder geval al heel veel zin in! :biggrin:
.

Topic kan verwijderd worden, Ik ga uiteindelijk toch naar sumatra

Voor wat je in gedachten hebt, lijkt me Sulawesi meer geschikt dan Sumatra.

Kijk eens bij Djoser voor een voorbeeldroute van 24 dagen. Zelfstandig zou je die in een iets lager tempo kunnen doen, omdat zij alle vervoer al hebben geregeld en je dat zelf moet uitzoeken.

Bali en Gili-eilanden zijn nog meer gericht op duiken.

Johan

Nou heb ik uiteindelijk langer dan 4 weken voor Indonesie, namelijk ruim 7 weken! Dus een deel Sulawesi wil ik er alsnog bij doen. Hoelang ik precies in Sumatra ben weet ik niet. Wil daar deels ter plekke bepalen hoelang ik per plaats blijf. Hoop dat dit een beetje te doen is i.v.m. de Ramadan (6 juni t/m 5 juli) en vooral het suikerfeest (6 juli t/m 8 juli) en de dagen er omheen. Waarschijnlijk ben ik dan of net wel of net niet meer in het islamitische Sumatra. Dit is namelijk mijn planning:

-Medan
-Berastagi
-Toba meer
-Ketambe 4 daagse jungle trekking
-blangkejeren
-Takengon
-Banda Aceh
-Pulau weh (paar dagen duiken)
*terug naar Banda Aceh en dan vliegen naar Padang
-Padang
-Bukittinggi en maninjau meer
-Harau vallei
*Terug naar padang om te vliegen naar Sulawesi

Naar schatting doe ik hier 4 tot 5 weken over. de rest heb ik nog over voor nog een deel Sulawesi. Ik denk aan het noorden ivm duiken. (gili eilanden en Bali trekken me wat minder, Sulawesi lijkt me toffer omdat het wat minder toeristisch is en daar hou ik persoonlijk toch meer van.)

Als je naar Sulawesi gaat, vergeet dan niet de Togeans Islands. Wij zijn er afgelopen zomer geweest, we hadden er drie dagen geboekt, maar zijn een week gebleven. het is echt het einde van de wereld en prachtig snorkelen/duiken. Zeker zo mooi als op de Bunaken. Houdt wel rekening met lange reistijden, het is tenslotte het einde van de wereld