Hoi, wij zijn van plan om begin volgend jaar voor 2 maanden naar thailand te vertrekken.We willen met rugzak van chang mai en omgeving langzaam afzakken via bangkok naar het zuiden (phuket of oostkust, weten we nog niet precies).Vervoer met trein/bus en overnachten in guesthouses. Nu onze vraag: is er in die periode nog voldoende slaapplaats in guesthouses of is alles dan volboekt??
(wij boeken niets vantevoren).En kun je een trein en bus e.d. ook makkelijk daar regelen?
Groeten Estmar
Hoi Estmar,
Begin van het jaar is wel een drukke periode voor Thailand, maar er is altijd wel nog een guesthouse te vinden waar ze plek hebben. Zeker als je niet zoveel eisen stelt aan je accommodatie.
De oostkust vond ik zelf erg leuk, met name Ko Samet (op een uurtje of 2 rijden van Bangkok) vonden mijn vriendin en ik helemaal geweldig. Simpele, goedkope bungalowtjes vlak aan het strand en
's avonds een restaurantje op het strand uitzoeken. Verder weinig te beleven, maar je kan er goed relaxen. Ook Ko Chang is leuk, wij hebben er alleen 5 dagen alleen maar stortbuien gehad, maar zaten dan ook in het verkeerde seizoen. Stuk minder toeristisch als Phuket (voor hoe lang nog). Phuket zelf vond ik erg toeristisch, maar dat wist ik van tevoren. Wel goed nachtleven en veel te doen.
Bussen en treinen zijn uitstekend in Thailand, goede service en erg goedkoop. Makkelijk allemaal ter plaatse te boeken.
Mocht je nog een stukje tijdens je reis willen vliegen, dan zou je eens moeten kijken op www.airasia.com en/of www.nokair.com
Dit zijn lowcost-carriers in Azie, te vergelijken met Easyjet, alleen dan nog iets goedkoper.
ik kan je ook aanraden om Chieng Rai te bezoeken. minder touristisch dan Chieng Mai, gezelligere nachtmarkt (wel kleiner) en kwalitatief betere trekkings.
Jenny
www.ikreis.net
Het kleine plaatsje Pai leent zich ook goed voor trekkings. Het ligt vanuit Chiang Mai halverwege Mae Hong Son (bekend wegens de langnekken).
Phuket kan je beter negeren en verder reizen naar Krabi of één van de eilanden zoals Phi Phi, Koh Raya of een kleiner, minder toeristisch paradijsje (als de Tsunami geen te grote stempel heeft gezet).
Laatst kwam ik van Cambodia en maakte ik een stop op Ko Mak, naast Ko Chang. Zeer rustig maar vlak eilandje en dus niet veel te doen ('k heb dan maar een duikbrevet gehaald). Geef mij toch maar de zuiderlijke eilanden