mijn vriend en ik willen van nederland naar india reizen per busje, via ukraine, rusland, kazachstan, china.
Wie weet er iets te zeggen over veiligheid, geld, wegen?
Alvast bedankt!
mijn vriend en ik willen van nederland naar india reizen per busje, via ukraine, rusland, kazachstan, china.
Wie weet er iets te zeggen over veiligheid, geld, wegen?
Alvast bedankt!
ik weet wat te zeggen-hoewel dit strikt genomen niet onder Rusland valt-over proberen per eigen auto door China te reizen dit kan NIET. je moet een Chinese chauffeur huren-en dat moet allemaal tevoren via dure staatsreisburo’s worden geregeld, of de auto op truck/trailer laten plaatsen.
Ook kan je niet als westerling een grens China-India passeren-ook niet zonder auto. De enige mogelijke route loopt via Pakistan-lees de krant eens voor de toestand aldaar.
De verdere al te algemene vragen: begin eens met een goed reisgids-daar staan dat soort dingen in.
okee, dank je wel! Wel jammer om te lezen…
tot kazachstan is geen probleem, heb ik zelf ook met de auto gedaan. China is té bureaucratisch, je hoeft niet per sé een chauffeur maar het is een hele hoop gedoe om van te voren een Chinees nummerbord aan te schaffen, kosten te dekken en je wordt continu in de gaten gehouden. Andere route zou zijn bij Kazachstan naar beneden, via Turkmenistan en dan de afweging maken bovenlangs en een stukje Afghanistan en noord Pakistan of onderlangs door Iran en Zuid Pakistan… tja… niet al te makkelijk om doorheen te reizen op dit moment…