Roadtrip Rusland

Roadtrip Rusland

Hallo!

Samen met twee vrienden ben ik van plan een ‘roadtrip’ te gaan maken door Oost Europa.

We zijn van plan om naar Rusland te vliegen (St. Petersburg of Moskou of wellicht een andere stad) en daar ter plekke een auto te kopen. Vervolgens willen we met deze auto naar huis rijden door Oost Europa.

Kunnen jullie een beetje aangeven of het enigszins te doen is in Rusland een auto te kopen (ivm verzekering, kosten en evt. oplichting) en hiermee naar huis te rijden?

En, kunnen jullie aangeven wat we ongeveer als dagelijks budget moeten rekenen in Rusland / Oost Europa om van te leven, eten, benzine etc?

Bedankt alvast,

Gr.,

Caer

Niemand enige tips?

Hoe staan jullie tegenover reizen in Rusland in het algemeen en de kosten ervan?

Gr., en alvast bedankt.

Caer

Hoeveel tijd heb je beschikbaar om een auto te kopen ?

Hallo!

Hmm goede vraag. We willen naar een grote stad vliegen en daar kunnen we vast wel een dag of 2-3 rondhangen om de stad te bezichtigen en een auto te kopen.

gr.,

caer

In dat geval mag je het wel vergeten om een auto te kopen!!!
Gaat gewoon niet.

Je kan niet in 2-3 dagen een auto kopen tweedehands?? Waarom kan dit niet, speciale wetgevingen oid?

gr.,

Kopen wel, maar er mee rijden niet.
Je hebt een heleboel documenten nodig, en die kan je nooit rond krijgen op 3 dagen. Zeker niet als je een buitenlander bent, want dan moet je eerst nog een notariele vertaling van je paspoort laten maken. Daar gaat je eerste dag dan al aan op…

Okee, dan gaat dit idee niet door. Jammer, het leek me wel avontuurlijk om een roadtrip te maken van Rusland naar huis.

Hoi Cear. er zijn nog wel wat andere opties.
Koop in nederland een goedkope auto op LPG, sluit een verzekering af die ook geldig is in Rusland ( bv bij Ditzo)voor dat je weggaat laat de schorsen bij de RWD ( dit kan je regelen op het postkantoor) dan hoef je geen wegenbelasting te betalen in nederland voor de duur dat je weggaat.Met een volletank LPG ben je in rusland ongeveer 13 euro kwijt, en de benzine is daar 60 eurocent per liter. in de supermarkt is van alles te koop en als je niet in de grote stad bent, tegen normale prijzen, In Moskou en Petersburg, daar is het bijna net zo duur als in Holland.
Hou er wel rekening mee dat je je goed aan de verkeersregels moet houden, je bent daar zo je rijbewijs kwijt, en zit jeeen dag op het buro om hem terug te krijgen.
O Ja, als je geen Russisch spreekt en leest, dan word het een zware trip.
Alleen in Petersburg en moskou spreken jonge mensen wat Engels of Duits.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.

Groetjes Cor ( Zaandam)

Die verkeersregels valt wel mee… alleen dat nederlandse nummerbord zal wat controles opwekken. Gewoon nederlands blijven praten en lachen, en niet te bang zijn, gedult hebben dan gaat dat prima. Ik heb er zelf 3 jaar voor mijn werk rondgereden (ook toen ik nog geen Russisch sprak) en mijn rijbewijs is nog nooit afgeparkt o.i.d. met 5 euro briefjes kom je buiten Moskou en St.P erg ver.

De taal kan idd nog wel eens problematisch worden… ik adviseer het boekje “hoe en wat in het russisch”

Suc6, het zal een overgetelijke reis worden. Ga er voor!!

Is zeker al een paar jaar geleden. Voor 5 euro laat de verkeerspolitie zich echt niet meer omkopen, je moet dan toch wel met forsere bedragen komen. En de regels zijn wel streng. Onlangs nog bijna mijn rijbewijs kwijt omdat ik in een voor mij onbekende stad per ongeluk voor de neus van de politie een eenrichtingsweg in reed! Inhalen waar het niet mag (en dat is soms echt niet duidelijk of het mag of niet) en weg is je rijbewijs.
Maar een troost, je kunt je nederlandse rijbewijs niet kwijt raken. Ze hebben officieel het recht niet om je rijbewijs af te nemen. Het kost alleen wat moeite om de heren agenten daar van te overtuigen. De beste oplossing is om ze voor te stellen ter plekke contact op te nemen met de nederlandse ambassade. En ik heb in 10 jaar tijd nog nooit betaald (lees smeergeld).