Een paar vraagjes,wat zou de beste route zijn?
Ik zie optie,duitsland,berlijn,polen,warschau,kalingningrad-rusland,murmansk (weet niet of je apart visa nodig hebt voor kaliningrad,of eventueel via wit rusland.
Wij hebben al visa voor rusland.
Wat ook kan,duistland,zweden,denemarken,finland,rusland (of finland noorgewegen rusland)
Ik geloof dat ik bij zweden een brug over moet en flink betalen?
overigens zal via polen met benzine goedkoper zijn,maar langere weg.en in Rusland is benzine zeker goedkoper.
Wie heeft ervaring en goede tips.
Verzekeren doen we aan de grens van de auto.
Kaliningrad is Rusland, dus hier heb je ook je Russische visum voor nodig. Indien je visum multiple entry is, is er geen probleem. Mag je slechts maar één keer het land in, dan moet je dus niet via Kaliningrad rijden.
Voor Wit-Rusland heb je een apart visum nodig, daar het ook een ander land is.
wij zijn geweest,ben blij dat we toch het vliegtuig hebben genomen,zelfs goedkoper als met de auto en lekker snel.
Heerlijk vakantie gehad,eerst moskou,st persburg,murmansk en toen naar kirkeness noorwegen om weer terug naar amsterdam te vliegen,6 keer totaal het vleigtuig gehad en gewoon aldaar de binnenlandse vluchten geboekt,zeer goed koop daar die vluchten,minder als de trein of auto.
Met een auto is ten zeerst eaf te raden daar.wat een slechte wegen en gekke op straat.
Voor de rest zeer vriendelijke mensen en het is zeer goedkoop,zelfs moskou of st petersburg is goedkoop ook de hotels,die we daar pas hadden geboekt.