kan iemand me vertellen of het te doen is om van Mombasa naar Diani beach te reizen en wat dit ongeveer kost? Ik ben van plan om een week in Diani beach door te brengen en wil dan wel een paar keer naar Mombasa gaan. Hoeveel tijd ben je hiermee kwijt?
Ik heb begrepen dat het vervoer Mombasa-Diani Beach per Ferry moet. Zijn er geen andere manieren?
Van Mombasa city naar Diani Beach kost 3500-4000kes met taxi en met openbaarvervoer kost 100kes maar duurt iets langer. Het is ongeveer 45kms. Er zijn ongeveer 4 ferries dus je hoeft niet lang te wachten. Oversteken is gratis voor footgangers. Er is geen ander weg naar diani.
Wij zijn afgelopen zaterdag hier aangekomen en hebben een taxi van het vliegveld naar diani beach genomen. We hebben daar 3800 kes ongeveer 31 euro voor betaald en er 2 uur over gedaan. Normaal is ongeveer anderhalf uur geloof ik maar het zat zaterdag niet mee. Het verder prima te doen zij het dat ze hier rijden als gekken.
Als je er voor het eerst bent, zou ik gewoon eerst eens de taxi nemen. Kost wel een veelvoud van het bedrag wat je normaal voor een mutatu zou betalen, maarja… Als je voor het eerst in een overvolle mutatu stapt, en daar vervolgens 1,5 uur in zit, wordt je denk ook niet vrolijk
Als voetganger op de ferry is trouwens ook een hele ervaring (zeker tijdens de ‘spits’). AL DIE MENSEN die tegelijk de ferry opgaan… machtig om te zien
En als je geluk hebt, zie je een groot containerschip passeren… Vond ik ook wel bizar om te zien
Bizar zeg je ? Ik vind/vond het doodeng. Zo’n ferry is erg klein in vergelijking met zo’n containermastodont.
MAtatu ( tatu komt van 3, het was vroeger 3 shilling voor een ma-tatu)
Een totaal privé rit per glory carhire taxi is 3000 Ksh ( 27 €) en kan je vooraf vastleggen. Dan staan ze je netjes op te wachten op het vliegveld met een bordje met je naam erop.