naar mombasa met iemand in een rolstoel

Beste,

In september ga ik met iemand in een rolstoel 2 weken naar Mombasa. We verblijven in sentido neptune village beach resort in Galu beach aan de zuidkust, 35km van Mombasa. Ik heb al gelezen over een ferrie die je kan nemen vanuit Galu beach naar het centrum van Mombasa. Heeft er iemand een idee of dit met een rolstoel te doen is? Hoe lang ben je dan onderweg? Kost dit veel? Want een taxi naar Mombasa is precies wel redelijk duur.
Na bevragingen zou een safari naar Tsavo mogelijk zijn met de rolstoel. Maar mijn vraag is of het goed te doen is om plaatsen op je eigen te bezoeken dus niet met een bureau: vb dorpjes in de buurt, een schooltje,… Iemand tips?
Het hotel ziet er goed uit maar de afstand naar Mombasa vind ik vrij groot…

Alvast bedankt

hallo sandrien
als je een pakket reis hebt geboekt (vlucht+hotel)
is je transport vanaf vliegveld dus geregeld
het duurt een uur om van vliegveld naar diani-beach te rijden
maar kan ook oplopen naar twee uur,als het erg druk in mombasa
en op de ferry is.
sentido eerder neptunu genoemd ligt aan het einde van diani-beach
vanaf daar galu-beach genoemd
het hotel bestaat uit drie gedeelten
village en paradise gedeelte zijn redelijk goed
en palm gedeelte is kleiner/nieuwer en luxer
het ligt er aan hoe rolstoel gebonden uw reisgenoot is om een safari
te maken,maar ik ken een dame die heeft in diani-beach een safari buro
ook voor rolstoel gebruikers.
ook ken ik een goede taxi driver met een gote 7 zitter personen auto

groet
murugi

Bij mijn weten gaat er geen ferry van Galu naar Mombasa.Je moet eerst 30 km naar Likoni rijden en dan de ferry nemen.
Ik Diani heeft Yvonne Matiba een reisburo wat gespecialeseerd is in het organiseren van reizen voor minder validen.Zij is Nederlandse en het buro heet Go Africa Safaris.Desgewenst kunnen zij ook voor een begeleider zorgen.Zij heeft ook uitstekende contacten met scholen en weeshuizen.
Ook hebben zij een aangepast busje wat geschikt is voor rolstoelvervoer.

Hey, is dat Yvonne van Diani Childrens Village? Die samen met Tim dat fantastische weeshuis runt?

Ik wist helemaal niet dat ze zich ook voor mindervaliden inzette. Leuk!!

ja het is yvonne van go africa safaris
heb haar eens bezocht voor een advies voor
kind uit ukunda met handicap
zeer sympathieke vrouw
haar buro is vlakbij posta in diani, iets vanaf de straat

en de taxi driver is bonny, standplaats en ook wonende
tegen over neptune (sentido)

als het de Bonny is die ik al vanaf 2005 kan dan kan ik hem zeer zeker aanraden. Ik heb nog altijd contact met hem. Zijn eigen auto is perfect onderhouden, hij zet je niet af en, niet onbelangrijk, hij komt op tijd.

bedankt voor de nuttige tips!

groeten,
Sandrien