Hotel in de buurt van Mombasa vliegveld

Wij komen 27 december 's avonds laat aan in Mombasa. Het lijkt mij het handigst als we daar in de buurt een hotel in duiken om de volgende ochtend te vertrekken richting Diani beach. Wie weet er een betaalbaar hotel in de buurt van het vliegveld?

het ligt eraan hoe laat
anders kan je ook direct naar dini gaan
het is ongeveer een uur inclusief de ferry
als je al een verblijf hebt geregeld kunnen hun het vervoer regelen

Wij komen om 21.20 uur aan. Met visum, douane, rugzak van de band halen tot klaar voor vertrek is het al snel tegen 23.00 uur. Is het slim om rond die tijd nog met een taxi naar Diani te gaan?

hebt u al een hotel of cottage?

als u met arke vliegt met een tussen stop in hurghada dan
land u in mombasa ongeveer om 20.20 kenianse tijd
deze foute tijd stond ook in mijn ticket
je vertrekt van amsterdam om 07.50
de vlucht duurt totaal 10.30
het is nu 2uur later in kenya
dus aankomst 20.20

We vliegen inderdaad met Arke en het is seat only. De vliegtijden kunnen dus nog veranderen. Voor nu is aangegeven dat we 7 uur 's morgens vliegen, dat moet dus niet veel later gaan worden. We hebben nog niks geboekt voor een hotel en als het zo laat nog te doen is om een taxi naar diani te nemen of om ons door het hotel op te laten halen dan zou dat nog beter zijn, maar daar twijfelde ik dus over…

Wat zou een taxi ongeveer kosten, weet je dat misschien?

HOi hoi,

Taxi koste ons 40 euro…

En ik zou het heerlijk vinden om direct naar het hotel-appartemen-huisje te gaan.

Volgens mij ben je in een taxi gewoon veilig hoor.
Veel plezier!!!

Ok, dan gaan we toch gelijk maar richting strand. Wel zo lekker om aan zee wakker te worden! :slight_smile:
Bedankt voor jullie reacties…

Waar verblijf je in Diani? Wij zaten in de huisjes van Trudi en zij had het vervoer voor ons al geregeld.
Ik zou wel mee willen…
Als je de kans krijgt, ga dan een dagje naar de noordkust, Mtwapa en bezoek “onze” kindjes daar eens. Dat zul je nooit meer vergeten…

www.faharifoundation.com

Have fun!!

We hebben nog niks geboekt, maar dat gaan we snel doen…
We willen 2 dagen Diani en dan met een safari beginnen. Tsavo East, West en Amboseli voor 5 dagen. En eindigen in Lamu. En daar tussen kunnen we nog iets doen. Misschien de krater. zou ook heel graag naar Lake Naguru willen, maar dat wordt een beetje een onhandige route.

We willen ook zeker iets bezoeken van een weeshuis o.i.d. en kleding of kleurboeken meenemen. Maar het liefst koop ik dat daar, help je de economie ook gelijk een handje. Is er in de buurt van Diani iets te koop op een markt of winkeltjes o.i.d.? Of kan je het beter van hier meenemen? Of beter geld geven?

Oh dan heb ik nog een paar leuke sites voor je.

Bij Magical (lucy) kun je perfect terecht (locals) voor een hele goede prijs
website: http://www.kenyansafariholidays.net/

en bij Trudi (www.villa-kenya.com ) voor een fantastisch verblijf in Diani.

Wij zijn ook voor het besteden van je geld ter plaatse om de economie te stimuleren.
Zelf zijn we daarvoor ook een stichting begonnen die de weeskinderen ter plaatse laat helpen met middelen die daar gekocht worden. Kijk maar eens bij de kinderen van Mtwapa op onze site als je zin hebt: (www.faharifoundation.com )

Heel veel plezier!!!

Oh ja, er is van alles te koop in Diani en ook langs de weg maar er zit een grote winkel net voorbij Diani shopping maar ik ben de naam even kwijt.
Daar verkopen ze alles met een vaste, lage prijs. Erg leuke winkel. Vanaf Diani langs de Barclays bank op en dan links…

Ik heb de site gezien en we willen zoiets zeker gaan bezoeken en steunen. Eerder dit jaar heb ik een inzameling gedaan voor iemand die naar Ghana ging, die heb ik 2 enorme weekendtassen vol kinderkleding meegegeven. Had ook liever gehad dat ze het daar ging kopen, maar daar was niks te koop zei ze. Geen markt of winkeltje te bekennen, dus hebben we het zo opgelost.
Geld geven is altijd een optie natuurlijk…

Was het maar alvast 27 december!

Hoi Nicole.
Als je naar de kindjes van Mtwapa zou willen gaan, neem dan even contact op met “kenya” ook actief hier op het forum. Hij woont vlakbij mtwapa en zal je graag in contact brengen met de kinderen. Deze kinderen hebben ons zo ontzettend ontroerd, dat moet je met je eigen ogen zien. Geweldig. Doe vooral waar je zelf zin in hebt, het is tenslotte vakantie maar stiekem ben ik best een beetje jaloers op je…
heel heel heel veel plezier en geniet.

Bedankt voor de tips! En tijdens het 2 weken vakantie vieren gaan we zeker tijd maken voor een mooi project.

Hallo Nicole,

Bij Nakumatt supermarkt in diani kun je daar alles kopen. Nakumatt is heel groot en kun je die niet missen. Gr. Helen

En bij Helen kun je ook nog een huisje huren misschien? Die hebben ook een prachtig huis.

Bedankt gillig. gr. Helen - www.vakantievillakenia.nl

warom altijd naar de nakumatt supermarkt??

er zij ook vele andere lokale supermarkjes
en als je naar ukunda gaat heb je vele lokale shops

Volgens mij heet die andere winkel Moiz… of iets wat daar op lijkt…

Ik geef ook de voorkeur aan kleine winkeltjes, of het liefst op een markt / langs de kant van de weg, geen idee hoe dat daar gaat.
De meneer van de grote supermarkt verdient al genoeg centjes denk ik… Maar bedankt weer voor jullie tips!