Met de trein van Nairobi naar Mombasa/ Diani

Hallo allemaal,
mijn naam is Marriette en ik woon aan Diani Beach, zuidkust van Mombasa. Ik krijg regelmatig de vraag of het mogelijk is naar Diani te komen met de trein vanuit Nairobi.
Sinds enkele jaren is er een nieuwe treinverbinding van Nairobi naar Miritini Mombasa. Deze kan je boeken via: https://metickets.krc.co.ke/
Er zijn twee treinen beschikbaar voor deze afstand, namelijk de intercounty (stoptrein) of de Express (sneltrein).
Het kost je 1000ksh (minder dan €10) enkele reis voor een tweedeklas ticket en 3000ksh (minder dan €30) eersteklas. Het ticket kan via bovenstaande website geboekt worden, maar moet betaald worden via Mpesa, een telefonisch betalingssysteem dat de meeste Kenianen wel hebben op hun telefoon. Je kan voor de betaling dan bijvoorbeeld hulp vragen van Kenianen op de plek van je verblijf.
De reis duurt ongeveer 5 en een half uur.

Bij aankomst in Mombasa Terminus, loop je naar buiten en zal je heel veel mensen met bordjes zien voor shuttles (minibusjes) naar allerlei kustplaatsen. Hier zie je ook Diani bordjes tussenstaan. Een zitplaats in een shuttle naar Diani/Ukunda kost je momenteel (Maart 2023) 500sh. Jose Safaris of Annointed zijn aan te raden. Katchumbari heb ik zeer negatieve customer service ervaring mee.

Normaal zetten de shuttles je af aan Corner Beach Ukunda (Naivas-mall). Vanaf daar kan je voor een paar honderd shilling een tuktuk nemen richting je accommodatie aan Diani Beach (afhankelijk van de locatie van je accommodatie tussen de 150-400sh totaal)

2 likes