Ja ik denk dat we dat maar doen, we beslissen daar wel.
Bedankt voor de goede tips iig.
gr
Hallo,
Ook wij (gezin, 3 kinderen) zijn van plan van Medan naar Bukit Lawang te gaan. Ik twijfel of we van te voren wat moeten bespreken. We gaan midden augustus. Zitten de hotels rond die tijd niet volgeboekt?
Graag jullie reacties, Dank!
Hallo Allemaal,
In augustus wil ik met een 4 personen een 18 daagse rondreis maken door Indonesie. Waarschijnlijk een paar dagen Sumatra en daarna Bali. Hierbij vliegen we naar Kuala Lumpur, om daarna meteen door te vliegen naar Medan. Hier willen we de nacht doorbrengen om vervolgens door te reizen naar Bukit Lawang om hier een jungletocht van waarschijnlijk 2 dagen te maken. Of adviseren jullie 1 dag?
Is het mogelijk om 's middags na de tocht bij terugkomst in Bukit Lawang meteen terug te reizen naar Medan (bijvoorbeeld prive vervoer) om vervolgens een binnenlandse vlucht te nemen richting Denpasar, Bali?
We willen niet teveel tijd ‘verspillen’ in plaatsen als Medan… Hebben jullie tips over de te volgen route en in welk tijdsbestek, aangezien we in totaal maar 18 dagen hebben?
Is het verstandig de binnenlandse vluchten ter plekke te boeken, of kunnen we dit beter vooraf doen?
Zo dat zijn wel weer voldoende vragen…
Alvast bedankt!
Hallo,
Ikzelf heb met mijn man bukit lawang in 1 dag gedaan. Ik heb in een 5 sterren hotel gezeten in Medan hier de url http://www.aryaduta.com/minisite/web/home.php?r=15&t=1&m=1 Via dat hotel hebben wij een prive auto met chauffeur gehuurd voor 1 dag en hier 60 euro voor betaald totaal. Hij pikte ons in de ochtend op en we reden naar Bukit Lawang. Daarna met een gids de jungle ingegaan daar de Oerang Utans gezien. Daarna de auto weer terug genomen en in de avond waren we weer bij ons hotel in Medan.
Als je 's ochtends aankomt in medan kun je beter meteen door reizen naar BL. Naar mijn mening is het zonde om in medan te blijven tenzij je laat in de middag aankomt en je niet meer naar BL kunt reizen. Ik zou voor BL een extra rustdag inplannen. Het is er erg warm en de reis er naar toe is best vermoeiend. Ook zou ik overnachten in medan op de terugweg vermijden en gewoon direct vanuit BL naar het vliegveld gaan als de vliegtijden dat mogelijk maken natuurlijk.
Als je zo weinig tijd hebt is het echt zonde om 2 nachten in medan te zijn. Je kan beter 2 dagen langen in BL zitten. Het is een leuk jungledorpje waar je heerlijk kan relaxen.
En wanneer kun je het beste de binnenlandse vluchten boeken? Ter plekke of vooraf?
Volgens Air Asia is het het voordeligst om vanuit Medan via Kuala Lumpur naar Bali te vliegen… (Jammer dat er geen rechtstreekse verbinding is). Raden jullie dit aan?
Alvast bedankt!
Als je via KL vliegt moet je er rekening mee houden dat je een multi entre visa nodig hebt. Met een normaal visum moet je binnen indonesie blijven. Dus dan moet je via Jakarta denk ik.
Ik weet ook nog niet precies wat nou het beste is, hier vooraf of daar boeken, maar als je een strakke planning hebt is het misschien handiger om vooraf alles te boeken. Daar kost het altijd meer tijd dan je denkt.
Bedankt voor je reacties,
Ik zit ook te denken om de binnenlandse vluchten vooraf te boeken… Weet iemand zo wat de kosten zijn van zo’n visum? Wanneer dit niet afweegt tegen de besparing door via Kuala Lumpur te vliegen, kunnen we natuurlijk beter meteen naar jakarta gaan…