Ik ben van plan eind januari van Manila naar Borneo te reizen. Er zitten 2 knooppunten in deze reis:
De boot van San Jose Mindoro naar Coron
Een ferry van Palawan naar Borneo.
Van de eerste heb ik vernomen dat er een betere ferry in de vaart is gekomen. van de tweede heb ik gelezen dat deze in 2015 in dienst zou komen.
Wie weet hier iets meer over.
Er is al jaaaaaaaaren sprake van dat de veerboot van Palawan naar Borneo gaat varen, maar of die ook werkelijk vaart al ???
Kudat-Palawan ferry service soon In dit artikel van de Borneopost word gezegd dat hij spoedig zal varen, maar ja in 2012 en 2013 werd ook dat al geroepen . Ik zou adviseren neem kontakt met gemeente huis in Brooke,s point op de plaats in Palawan waar van uit die boot gaat varen.
Tussen San Jose heeft een tijdje een goede boot gevaren van Montenegros lines, maar die zijn bij gebrek aan passagiers weer gestopt heb ik gehoord, dus er vaart nu nog steeds een grote banka. Die zijn wel zeewaardig, maar niet prettig bij ruwe zee lijkt mij
En je vergeet de veerdienst tussen Coron en vasteland van Palawan ?
Bedankt voor de snelle reactie. Had een tijd geleden al een mail naar Sabah tourist information met dezelfde vraag en vandaag daar ook antwoord op gekregen ook nav het artikel in de Borneo post. Er vaart nog geen boot. Ze zouden me laten weten wanneer die wel gaat varen. Hoop voor februari 2016.
Ben blij dat je de banka naar Coron wel veilig noemt. Heb wel vaker met deze boten gevaren. Maar deze route werd omschreven als gevaarlijk.
Voor zover ik weet gaan er geregeld ferry’s van Coron naar Palawan.
ps. Is het ook mogelijk om te antwoorden zonder te quoten?
Ja, tussen San Jose en Coron zijn hele grote bankaas die zeewaardig zijn, zoiets 150 passagier capaciteit , zelfde grootte varen tussen Batangas -pier en Puerto Galera-sabang ook.
En zijn compleet uitgerust met reddingsvesten etcetra, maar ik ga er bij slecht weer voor geen goud in, zelf bij goed weer is er al behoorlijke deining op dit stuk, je zit immer op open zee, en niet beschut.
Jammer dat die ferry naar Borneo nog steeds op zich laat wachten. Als je het persee wil doen er zijn vanuit het zuiden van Palawan allerlij on-officiele veerdiensten, zeg maar gewoon illigale feeries, die ook smokkelwaar meenemen, en ook passagiers, maar of het veilig is en of men ook voor een redelijk bedrag. buitenlanders wil vervoeren is een groot vraagteken , ik heb geen ervaring helaas.
Maar ik weet dat het gebeurd, buitenlanders die Filippijnen om een of andere reden niet meer legaal kunnen verlaten, verlaten op deze manier het land.
Ja , je kan ook antwoorden zonder te Quoten