Hoe is Coron??

Hoi allemaal,

Wie is er wel eens op Coron geweest en hoe was dat??
El Nido is/was ook een optie maar de hobbelige lange rit erheen houdt ons nogal tegen.

Graag hoor ik jullie ervaringen…

BEDANKT!!! :dag:

Groet,
Astrid

Astrid, waarom moeilijk doen en over een slechte weg naar El Nido?? ITI heeft dagelijks 3 vluchten van Manila naar El Nido
http://www.elnidopalawan.com/go.html
Is wel prijzig dik 6000 peso per persoon voor een enkeltje, is ongeveer 100 Euri.
In Coron was ik alleen 2 keer voor een tussenstop, de Superferry van Manila naar Puerto princesa, stopt 2 uurtjes in Coron om in en uit te laden. Adembenemend mooi als de Superferry door het nauwe Coronbay vaart vlak langs de begroeide berhellingen. Coron is vooral wrakduiken,wat ik op diverse duikforums lees dat het zicht onderwater vaak tegen valt. Een goede informative site over Coron vind ik deze
http://www.rocksteadydivecenter.com/ Mabuhay sa Pilipinas

Helaas , in Coron ben ik ook nooit verder gekomen dan een stop van de veerboot in de haven. Misschien kun je een idee vormen hoe Coron is middels deze blog van een Britisch stel die er afgelopen december waren

1 like

HaiHaai,
Wij zijn vorig jaar 8 dagen op Coron geweest!
Eerst naar Palawan…wat ook echt TOP was!
Zekers de route van Puerto Princesa naar El Nido.
Hebben dit wel in etappes gedaan…met de local bus.
Maar wij vonden het echt avontuuuurlijk!!!

Coron is ook adembenemend mooi.
Wij hebben overnacht in Coron-City, in Amphibi ko.
Zeker de moeite.
Wel klein maar heel proper en supervriendelijk personeel.
Bij hun kan je eilandhoppen met Marvelous & Manuel en hun pa.
Schatten van mensen.
Er is genoeg te zien en te beleven op Coron, als je van natuur en de zee en de local people houdt.

In ieder geval heeft Palawan en Coron ons hart gestolen!!!

Bedankt allemaal voor de reacties en tips tot nu toe. Het klinkt allemaal wel goed zeg! Ik ga alle tips nog eens doorlezen en dan wordt onze vakantie waarschijnlijk een combinatie van Coron en Borocay.
Ik ben nooit eerder op de Filipijnen geweest maar als ik jullie zo hoor moet het wel fantastisch zijn!
Groetjes Astrid

Zonde hoor als je El Nido laat schieten, misschien kan ik je nog op andere gedachten brengen middels deze reisblog gemaakt in El Nido door hetzelfde Britse stel die ook in Coron waren??

Jàààààààà…zekers naar El Nido!
Subliem…:wereld:

Hallo

Kan iemand me zeggen hoe ik van Coron in Palawan geraak? Per boot, weet ik al, maar is er ook een vlucht? Per boot blijkt het te kunnen 3x per week, weet iemand dag en uur?
Thxs.

Hallo Arnold,
Zaterdags gaat de “Superferry 2” naar Puerto Princesa. (éénmaal per week)
Hij doet er 11-12 uur erover.
Wij vertrokken pas 's avonds om een uur of 7.
Iedereen kreeg een bedje toegewezen.
Er is er ook een restaurantje met lekker eten.
Ook een winkeltje en dag en nacht is er tv.
Allemaal heel netjes en goed georganiseerd.
Een echte aanrader.
De prijs…ongeveer 850 pesos.
De andere boten, die 3 x per week varen, gaan naar El Nido en kosten 2.200 pesos.
Via AirPhils kan je rechtstreeks van Coron-Busuanga naar Puerto Princesa vliegen, op dinsdag en donderdags.
Vorige week kostte dit 2.200 pesos en maar voor 15 kg bagage.
Op de vraag wat je moest betalen bij extra bagage, daar kreeg ik gewoonweg geen antwoord op.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Het is in ieder geval echt de max hiero, op Palawan.
Groetjes, Mo

1 like

Zeer bedankt Romo!
Groetjes, Arnold

Welkom op het wereldwijzer filippijnenforum Arnold,
Jammer dat je niet duidelijk maakt naar welk plaats op Palawan je precies wil. Palawan is enorm groot namelijk. maar de info die Romo geeft klopt helemaal. De afvaarten van de boten Coron naar El Nnido kun je hier vinden

http://www.dutchpickle.com/philippines/coron/el-nido-to-coron-palawan-by-boat.html