Gaan naar El Nido

Hallo daaro,

Weet er iemand of er boot/ferry-verbindingen zijn tussen Coron en El Nido?
Welke vliegmaatschappijen vliegen van Manilla naar El Nido?
Welke vliegmaatschappijen vliegen van Manilla naar Puerto Princesa?
In welke gebieden in Palawan is het onveilig ivm een bepaalde groep mensen?
Is Quezon bv veilig?

Alvast hartelijk bedankt.
Groetjes, Mo :cheer:

Er zijn vrijwel dagelijks bootverbindingen, zie deze link http://www.dutchpickle.com/philippines/coron/el-nido-to-coron-palawan-by-boat.html

Tis wel een lange trip zo 8 uur op een niet al te grote boot,wel heel avontuurlijk, en je komt langs tientallen mooie eilandjes gevaren. Op open water staan best hoge golven, dus als je gevoelig ben voor zeeziekte is het niet aan te raden. Op de stukken waar men tussen de eilanden door vaart is de zee kalmer. Houd er rekening mee dat de boot bij slecht weer niet mag uitvaren van de kustwacht,dus kun je zo maar een aantal dagen gedwongen langer in Coron moeten blijven.

Van manila naar El Nido vliegt volgens mij alleen islanstrandsvoyager, en is vrij prijzig

Van Manila naar PP is er meer keuze, PAL, Cebu-Pacific Airphils, en zestair

Palawan kent eigenlijk geen onveilige gebieden. Quezon dat in het zuiden van Palawan ligt zou ik niet als onveilig willen betitelen. het zuiden van Palawan is bewoond door moslims, maar is in tegenstelling tot Mindanao, vrijwel gevrijwaard gebleven van moslimterrorisme.

Er komen vrijwel geen toeristen, omdat het zuiden van palawan grotendeels is verwoest door mijnbouw en palmolie plantages.
ben er 10 jaar terug eens geweest om de Taboncaves te zien, en geen moment onveiig gevoeld.

Seair vliegt 3x in de week Manila - El nido en omgekeerd. Kost ongeveer 100 euro per persoon enkele reis.

http://flyseair.com/

Er waren 2 bootverbindingen. 1 met een iets grotere boot (nachtboot) en een kleindere boot. De eerste ging maar 1 keer per week. De andere ging vaker.
Pas toen ik terplekke was kon ik informatie krijgen over deze verbindingen.

Alvast bedankt voor de info.
Groetjes, Mo.