Hoi, wij vertrekken eind mei naar de Filippijnen en twijfelen nog steeds of we nu het beste richting Palawan gaan of richting Bicol. De tweede vraag is als we beslissen voor Palawan, is het dan beter de ferry van hieruit te boeken of lukt dat ook nog daar ?
Kan iemand ons een goede raad geven?
Groetjes Lut >>>
Volgens mij kun je die frry van manila naar palawan vanuit hier niet boeken. Daar bij komt nog dat het steeds moeilijker word met de ferry naar palawan te reizen. Voorheen hadden zowel Superfeery als Negrosnavigation wekelijks een vaart naar palawan, maar op de site van superfery www.superferry.com.ph komt coron en Puerto princesa niet meer voor als bestemming, ik neem aan dat deze lijn is opgeheven, wegens belangstelling, vliegen word door de komst van enkele prijvechters steeds aantrekkelijker. Negros Navigation heeft nog wel regelmatig een afvaart naar Palawan ,maar ook niet wekelijks meer http://www.negrosnavigation.ph/cgi-bin/negrosnavigation/schedules.cgi
Ik zie voor juni geen afvaarten op de site staan,je zou dat eventueel per mail kunnen vragen aan NN op er afvaarten gepland staan,maar ik denk van niet, het is dan immers al laagseizoen in filippijnen. Wil je toch perse met de ferryboot naar Palawan dan kan dat wel, maar dan via ILO_ILO City. Vanaf Manila neem je de superferry naar Iloilo city, en dan in Iloilo neem je de ferryboot van Montegrolines naar Puerto Princesa. Maar ik zou er toch maar aan denken om eventueel te vliegen naar Palawan