komende oktober wil ik graag op Java van Malang naar de ferry die naar bali gaat reizen.
nu lees ik dat dit via verschillende manieren kan, zoals eerst een shuttel nemen naar Soerabaya en vanaf daar een trein naar de ferry. wat ongeveer 10 uur zou duren (?)
Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht andere tips?
… Als je gaat vliegen dan mis je de Bromo en Kawh Ijen. Zonde!
Als je tijd hebt, zou ik de rit opsplitsen in meerdere dagen en de vulkanen hierboven bezoeken. Heb je geen tijd, dan zou ik vliegen. De weg is erg lang om aan een stuk te doen. Bovendien is de weg op sommige stukken slecht, wat leidt tot vertraging.
Volgens mij gaat er geen trein van Surabaya naar de ferry, althans nooit van gehoord.
Vliegen is idd een goede optie want binnenlandse vluchten zijn spot goedkoop.
Er gaat een trein van Malang naar de ferry: Economic Train
** Taking an economic train from Banyuwangi train station
** Departs Banyuwangi train station at 5 am, arrive Malang at 2 pm
** Train’s name is “TAWANG ALUN” train, ticket = Rp 25,000
**
Andersom kan dan ook…:vak01:
Kijk dat is nu het niveau van de site waar je ben gebanned
Het wil niet zeggen als je er nog niet van heb gehoord dat het er niet is, beter is dan om met je vingers van het toetsenbord te blijven, voordat je verkeerde informatie geeft. De door jou geliefde SA was daar ook een ster in, mensen met onvolledige en/of verkeerde informatie op pad sturen.
Voor RP 120.000 pak je de trein eksuketief van Surabaya naar Banyuwangi, lekker relaxed, beetje om je heen kijken, slapen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik de trein naar het oosten van Java heb gepakt, maar “met de trein” is een fijne manier van reizen.
Kun je ook even kijken naar de trein van Malang naar Banyuwangi, dat was in eerste instantie de vraag.
Ik krijg steeds een foutmelding op de site van kereta-api…:mad:
Inderdaad de Tawang Alun (wat jij al eerder schreef in posting 6)
Vertrek Malang: 14:30 uur
Aankomst Banyuwangi: 21:50 uur
Dit is een boemeltreintje (ekonomie) wat stopt bij elk station wat je tegenkomt.
Super al die informatie hier ! Ik ben het ook allemaal aan het uitzoeken nu, jammer genoeg hebben wij precies altijd de nood om tegen de stroom in te gaan. Wij vertrekken in Surabaya, blijven daar een nacht rusten en nemen de tweede nacht de nacht trein.
Dit heb ik gevonden op de volgende link:
Wij gaan van Surabaya naar Bali, het is een lange rit, zoals ik het heb gevonden zou het 22u15 vertrekken zijn,dan om 5 u 22 aankomen,dan rond 6u15 een bus nemen en aankomen uiteindelijk om 12u in Denpasar ?? En dan ben je er nog niet waarschijnlijk? We denken er aan om de naar Kuta te gaan in Bali, zijn niet zo op de hoogte van wat en hoe in Bali, we willen het toeristische vermijden,maar willen wel een goede aansluiting en toffe vakantie.
Na Bali komt het wazigere stuk van onze reis, we trekken van Bali naar de Bromo vulkaan, ik ben nu aan het uitzoeken hoe we dit het beste doen…
Ik las op een forum mensen die een boot hebben genomen van Malang naar Bali, lijkt me dan ook logisch dat dit ook omgekeerd kan?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Een vlucht willen we vermijden, we nemen al 7 vluchten in onze 5 weken durende reis…
De trein vinden we geen probleem, maar dan krijg je inderdaad dat je weer tien uur op de trein zal zitten…
Als je van Bali naar de Bromo wilt, dan ga je weer bijna helemaal terug naar Surabaya. Je kan beter van Suriabay de bus of trein naar Probolinggo nemen (bus doet er officieel 2-3 uur over, maar bij mij vorig jaar veel langer). Bij het busstation van Probolinggo zijn heel veel bureautjes die trips naar de Bromo organiseren. Elk hotel kan je daar ook mee helpen.
Je bezoekt de vulkaan met zonsopkomst, en dan kun je je weer af laten zetten bij het treinstation. Je kan ook een trip boeken tot aan Bali, je wordt dan per bus verder gebracht. Als je voor dat laatste kiest, dan kun je eventueel nog een stop inlassen bij de kawah ijen vulkaan.
Ja het is allemaal wat zoeken en puzzelen, wij willen Bali even aandoen en nadien richten het westen van Java trekken. Ik heb net gezien en met Lion Air vlieg je voor 40 euro enkele vlucht tussen Denpasar en Surabaya. Ik had gedacht om dan eerst met de nachttrein die niet zo duur is naar Bali te gaan, is ook eens een avontuur mss en dan zo verder te gaan in Bali naar Kuta of Sanur. Nadien dan het vliegtuig te nemen van Denpasar naar Surabaya en dan ofwel nog een nacht in Surabaya te blijven ofwel ineens door te gaan naar Malang, we zouden eventueel een dag langer kunnen blijven in Bali (omdat we dan tijd winst doen met niet de trein en bus te nemen) en dan een dag later naar Surabaya te gaan, om dan onmiddelijk een bus te nemen naar Malang.
Daar dan aan te komen, slapen en de volgende ochtend Bromo vulkaan bezoeken om dan nadien door te trekken naar Suku en zo naar Yogyakarta??? Lijkt jou dat een goed plan, je bent natuurlijk een iets ofwat onlogische weg aant bewandelen,maar Bali willen gewoon even aanraken. Ik denk dat we al een pak opschieten door te kiezen voor het vliegtuig en rechtstreeks naar Surabaya te gaan,
Ik ken Bali als mijn broekzak, en vind het een fantastisch eiland. Maar ik zou nooit op en neer naar het zuiden van Bali racen om daar een paar dagen te blijven. Ik zou eerder Bali voor een volgende reis bewaren, en jezelf dan de kans geven het eiland te ontdekken en de schoonheid te zien.
Maar goed.
Je kan verschillende dingen doen:
je kan de Bromo bezoeken vanuit Malang, Probolinggo of Surabaya en dan doorreizen naar Bali. Je vertrek dan midden in de nacht, en ik denk dat het mogelijk zou moeten zijn om dezelfde dag nog de ferry naar Bali te nemen. (Word wel een latertje.)
Je kan de Bromo ook bezoeken vanuit Malang, en na het bezoek aan de Bromo terugkeren naar Malang.
Bali wordt dan een retourtje vanuit Surabaya
Uiteraard is het mogelijk om de Bromo te bezoeken vanuit Bali en dan door te reizen naar Malang, maar omdat de meeste mensen de andere kant opgaan is die optie waarschijnlijk goedkoper.
Weer bedankt voor je reactie. Sommige zaken zijn echt al geboekt. De aankomst in Surabaya en het vertrek 12 dagen later in Jakarta naar Kota Kinabalu… We willen graag Bali zien, een kennis making doen, even rusten, en nadien door trekken. Qua logische volgorde was dit niet de meest voor de hand liggende keuze, maar economisch was dit wel interessant.
We gaan eerst naar Sumatra Medan naar Surabaya en dat scheelde ons 100 euro bijna de man om hierheen te gaan in plaats van naar Bali… Dus ja het is beetje dat de prijzen het pad mee gekozen hebben. Maar dus we nemen een nachttrein van Surabaya naar Bali, maar waar kom je dan aan? Aan de West zijde van Bali… maar geraak je dan eenvoudig naar de verschillende delen. We zijn opzoek naar een leuke/ gezellige locatie in Bali waar je wat kan relaxen en genieten,maar waar je ook kan vertrekken op uitstappen.
Lovina, dolfijn spotten wouden we eventueel doen. Als je gaat kijken naar de hotels, dan zie je een aantal plaatsen waar het populair vertoeven is, heb je ervaring met KUTA?
In ieder geval gaan we toch terug naar Surabaya na Bali om van daar uit naar Bromo vulkaan te gaan en dan zo verder naar het westen van Java…
Je werkt/ woont dus in Bali, hoe ben je daar op gekomen, wij zijn wat bang dat het een toeristische warboel gaat zijn…
We denken er aan om de naar Kuta te gaan in Bali, zijn niet zo op de hoogte van wat en hoe in Bali, we willen het toeristische vermijden,maar willen wel een goede aansluiting en toffe vakantie.
. Kuta is echter erg toeristisch. Echter wanneer je van surfen houdt, het strandleven, shoppen en het uitgaansleven dan is dit een goede locatie om te zijn. Er zijn dus veel keuzes van accommodaties in Kuta. Zoek je echter natuur en cultuur dan zul je misschien toch even een andere locatie moeten zoeken en Kuta vermijden.
Hallo Butoijo,
Itu klop 100 procent.De prettigste verbinding is die jy noemt.zit even op deze forum te kyken want dit is echt de beste forum.Heb ook wel op een forum gekeken met veel mensen met grote ego’s.Hier soms ook zo een,sudah .gewoon die lui negeren.Maar begryp wel dat mensen een bepekte reistyd hebben,maar zou,net als jenny ook wel eens adviseert,om niet teveel willen reizen in korte tyd.
Dan,beleef je indonesia beter,denk ik.Gewoon elk jaar gaan dat is goed voor ekonomi.van myn land.
Hartelijke groet
Siri