Van Los Chilles naar San Marcos en Bluefield

Ola a todos,

Vraag: ik wil met de boot van Los Chiles naar San Marcos, en vervolgens van San Marcos naar Bluefield of Corn Islands, iemand ervaring? En is het überhaupt mogelijk (dat eerste wel wat ik weet)? Ik hoop dat iemand me kan helpen

Adios

Laura
(San Juan La Concha)

Hoi,
Dan moet je iets duidelijker zijn. Er zijn verschillend Los chilles. Neem aan dat je Los Chiles bedoelt onder San Carlos?? Dus in Costa Rica?
En waar ligt San Marcos? Of bedoel je San Carlos. In dat geval, ja dr gaat een boot van Los Chiles naar San Carlos. (check Aguatrails.com) en Dan kun je over de rio san juan afzakken naar El castilo en verder. Tot El castillo zijn veel boten en shuttles. Maar verder weet ik niet hoe vaak er een boot oid gaat. Je kan wel een kano/kajak huren en de rio afzakken tot SanJuan del Norte. Mooie tocht en iets meer als 200 km. De eigenaar van Vapues tours heeft ervaring. Wel een dag of 4 de rio af… LEUK

Zit nog effe te kijken, maar dr zijn ook drie San Marcos. Waarschijnlijk bedoel je dan op San Marcos op Ometepe…Dr gaat wel een boot vanuit San Carlos, via San Miguelito, en Puerto Morrito naar Ometepe… dan kom je aan bij Altagracia…

Dank je wel Peet, inderdaad lekker duidelijk zo als ik het terug lees :wink:.
Ik bedoel Los Chiles in Costa Rica en San Carlos. Vanaf San Carlos wil ik naar bluefields en vraag me af of dat mogelijk is, omdat het mij niet duidelijk is of er wegen lopen.

Vier dagen kanoën wow dat is een trip!

Groetjes Laura

Hola,

Er gaan dagelijks boten van Los Chiles in Costa Rica naar San Carlos in Nicaragua. Tocht duurt zo’n 1 uur en meestal kun je als je aankomt ook wel vrij snel door migración heen. Aguatrails is echt heel erg duur, gewoon zelf je reis regelen, ik ben normaal gesproken $35 kwijt, dit is retourticket, visa en belastingen. Vanaf San Carlos kun je de boot nemen richting Ometepe of El Castillo, San Juan del Norte, zoals Peet al zei. Mocht je een paar honderd dollar willen neerleggen, lang en erg oncomfortabel willen reizen dan kun je vanaf San Juan del Norte een privé boot huren en naar Bluefields of de Corn Islands varen. Het is eigenlijk niet mogelijk om vanaf San Carlos of Río San Juan naar de Caribbean te gaan. De snelste en gemakkelijkste manier is om de bus naar Managua te pakken en daar het vliegtuig naar de Corn Islands. Je kunt ook de bus vanaf San Carlos pakken naar Juigalpa en daar de bus naar El Rama. Vanuit El Rama gaan er boten naar Bluefields en ook naar Corn Islands, maar dit is weer erg omslachtig en ben je veel tijd mee kwijt. Ik ben zelf nooit in Bluefields geweest, maar ik hoor echt van heel veel mensen en reizigers dat Bluefields niet de moeite waard is en dat je dat moet overslaan.

:varen: Buen viaje!

Saludos,
Sole

1 like

Ola Sole, dank voor je response! Vraag: woon jij in Granada ? Gewoon erg nieuwsgierig :blush:
Groetjes Laura

Hola Laura,

Ja ik woon in Granada en het mooie Nicaragua :smiley:

Saludos,
Sole

Good 4 u, kan via mobiel niet Prive bericht sturen maar wat doe je als ik vragen mag, erg nieuwsgierig :smile:

Hoi Sole,

Todo bien? Van Granada naar San Jose Costa Rica, via Isla de Ometepe wat is daarvan de reisduur? Ik begreep dat er vanaf Isla een nachtboot gaat naar San Carlos, is dat comfortabel en een handige route te gaan? En van a naar b ( Granada-San Jose) in een ruk is dat te doen qua reizen?

Ik hoop dat je me verder kan helpen, groetjes vanuit Leon!
Laura

Via Wereldwijzer app

Hola Laura,

Het snelste, goedkoopste en comfortabelste is om direct van Granada met de Ticabus of Transnica naar San Jose te reizen. Deze reis duurt ongeveer 7-8 uur en bij de grensovergang helpt de busmaatschappij met het verkrijgen van je visum. Je kan ook naar Costa Rica via San Carlos/Los Chiles, maar dan moet je vanaf Los Chiles nog een hele busreis maken naar San Jose. Van Granada/Managua naar San Carlos is de bus het snelst (6 uur), je kan ook vanaf Granada via Ometepe met de boot naar San Carlos (16 uur) maar deze reis is erg oncomfortabel en vermoeiend, omdat je niet kan slapen op de boot (tenzij je een eigen hangmat meeneemt) en dus 's ochtends verrot aankomt in San Carlos en daarna nog eens een dag moet reizen om in San Jose te komen. Dus ik zou in dit geval Ticabus/Transnica aanraden.

Saludos desde Granada!
Sole

Top dank je wel maar weer!
Groetjes Laura

Via Wereldwijzer app

Blufields het enige wat ik me kan herinneren is lekkere kip op de bbq ! Maar verder meer een plek om door te reizen en niet voor dagen te zijn… Ik zou vliegen naar the corn islands. Sneller en de boottrip is vreselijk op die zee… Wij zij terug gevlogen en woude nooit meer op die boot.